Opublikowane: 2020-11-02

Podejście eklektyczne 
w nauczaniu polszczyzny za granicą 
na przykładzie wiersza 
Stanisława Barańczaka Garden party

Ewa Lipińska Logo ORCID

Abstrakt

The article discusses the problem of teaching Polish as a heritage language, outside of Poland and when the number of teaching hours is limited. In such a situation it is worthwhile to integrate subsystems and language skills as well as combining the curricula of a range of subjects. This eclectic approach seems to be effective here. The approach is described not as a set of random actions, but as well­thought out and coherent procedures. The article uses the example of Barańczak’s Garden party to present how different techniques can be applied in teaching. It also underlines the necessity of using different media, which makes language education more modern and more attractive.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Lipińska, E. (2020). Podejście eklektyczne 
w nauczaniu polszczyzny za granicą 
na przykładzie wiersza 
Stanisława Barańczaka Garden party. Postscriptum Polonistyczne, 16(2), 141–154. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10218

Tom 16 Nr 2 (2015)
Opublikowane: 2020-11-02


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.