Czembor E., Rola dramy w nauczaniu zintegrowanym – opis metody kształcenia dzieci wraz z przykładowym scenariuszem, http://www.profesor.pl/publikacja,2119,Scenariusze,Roladramywnauczaniuzintegrowanymopismetodyksztalceniadzieciwrazzprzykladowymscenariuszem [dostęp: 12.10.2015].
Google Scholar
Gąsowska K., MazińskaSzumska M., red., 2006, Oświata polonijna na początku XXI wieku. Stan i perspektywy. Wybór materiałów z V Forum Oświaty Polonijnej, Kraków.
Google Scholar
Janowska I., 2010, Planowanie lekcji języka polskiego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych, Kraków.
Google Scholar
Janowska I. i in., red., 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków.
Google Scholar
Janowska I., Lipińska E., Seretny A., 2006, Program autorski – wskazówki dla nauczycieli szkół polonijnych, w: Gąsowska K., MazińskaSzumska M., red., Oświata polonijna na początku XXI wieku: stan i perspektywy. Wybór materiałów z V Forum Oświaty Polonijnej, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., 2006a, Nauczanie „zintegrowane” – autorski program tematyczny, w: Lipińska E., Seretny A., red., Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., 2006b, Sposoby angażowania prawej półkuli mózgowej w proces efektywnego przyswajania materiału językowego, w: Seretny A., Lipińska E., red., Sprawności przede wszystkim. Materiały z konferencji Sekcji Glottodydaktycznej Stowarzyszenia „Bristol”, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2012a, Szkoła polonijna czy językowa? Szkolnictwo polonijne w perspektywie dydaktycznej, „Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny”, nr 4.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2012b, Między językiem ojczystym a obcym. Nauczanie i uczenie się języka odziedziczonego w chicagowskiej diasporze polonijnej, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., 2013, Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce – na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego. Poradnik metodyczny z ćwiczeniami, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., Seretny A., red., 2006, Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Rada Europy: Coste D., North B., Sheils J., Trim J., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: nauczanie, uczenie się, ocenianie, przeł. Martyniuk W., Warszawa.
Google Scholar
Rozenberg M., 2009, Metodyka nauczania języków obcych zorientowana sensorycznie, „Języki Obce w Szkole”, nr 5.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., 2006, Sprawności przede wszystkim. Materiały z konferencji Sekcji Glottodydaktycznej Stowarzyszenia „Bristol”, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., Multimedia w praktyce dydaktycznej – konieczna innowacja czy innowacyjna konieczność, w druku.
Google Scholar
Zarzycka G., Rudziński G., red., 2010, Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2, Łódź.
Google Scholar
Wilczyńska W., 1999, Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego, Warszawa.
Google Scholar
Zarzycka G., 2010, „Teatr czytelników” jako dialog z tekstem literackim (na przykładzie inscenizacji wiersza Wisławy Szymborskiej „Pogrzeb”), w: Zarzycka G., Rudziński G., red., Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2, Łódź.
Google Scholar
Żylińska M., 2007, Postkomunikatywna dydaktyka języków obcych w dobie technologii informacyjnych. Teoria i praktyka, Warszawa.
Google Scholar
Żylińska M., 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.
Google Scholar