Bartmiński J., 2008, Wartości i ich profile medialne, w: Kamińska-Szmaj I., Piekot T., Poprawa M., red., „Oblicza Komunikacji”, nr 1, Ideologie w słowach i obrazach.
Google Scholar
Bauer Z., 2009, Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia. Teoria. Praktyka, Kraków.
Google Scholar
Gajda S., 2000, Media – stylowy tygiel współczesnej polszczyzny, w: Bralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K., red., Język w mediach masowych, Warszawa.
Google Scholar
Gwóźdź A., 2010, Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa, Warszawa.
Google Scholar
Kępa-Figura D., Nowak P., 2006, Językowy obraz świata a medialny obraz świata, w: „Zeszyty Prasoznawcze”, nr 1–2.
Google Scholar
Kita M., 2010, Składniki językowego tygla medialnego, w: Karwatowska M., Siwiec A., red., Przeobrażenia w języku i komunikacji medialnej na przełomie XX i XXI wieku, Chełm.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz M., 2008, Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku, Kraków.
Google Scholar
Markowski M.P., 2006, O reprezentacji, w: Markowski M.P., Nycz R., red., Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, Kraków.
Google Scholar
Nowak P., Tokarski R., 2007, Medialna wizja świata a kreatywność językowa, w: Nowak P., Tokarski R., red., Kreowanie światów w języku mediów, Lublin.
Google Scholar
Skowronek B., 2013, Mediolingwistyka. Wprowadzenie, Kraków.
Google Scholar
Van Dijk T.A., 2003, Dyskurs polityczny i ideologia, w: „Etnolingwistyka”, nr 15.
Google Scholar
Wilk E., 2007, Dyskurs kultury – dyskurs języka. O ważnej tendencji badań kulturoznawczych, w: „Kultura Współczesna”, nr 1.
Google Scholar
Żydek-Bednarczuk U., 2013, Dyskurs medialny, w: Malinowska E., Nocoń J., Żydek-Bednarczuk U., red., Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny, Kraków.
Google Scholar