Opublikowane: 2020-12-08

Echa socjalizacji medialnej. 
Frazemy telepochodne w wypowiedziach dzieci

Emilia Kałuzińska Logo ORCID

Abstrakt

In many children’s statements there are expressions that are uncharacteristic for the age of the speakers. Such expressions often turn out to be inspired by television. The aim of the article is to select such expressions, that have been described here as „TV­inspired phrasems”. They are then analysed using the tools created by Wojciech Chlebda. These analysed expressions have been found in linguistic publications, on TV and radio programs. They are analysed in relation to their sociological context (media socialization, concept of homo videns by Sartori).

Słowa kluczowe:

socialization , media , child , phrasems

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kałuzińska, E. (2020). Echa socjalizacji medialnej. 
Frazemy telepochodne w wypowiedziach dzieci. Postscriptum Polonistyczne, 13(1), 165–178. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10495

Tom 13 Nr 1 (2014)
Opublikowane: 2020-12-15


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.