Berger P., Luckmann T., 1983, Społeczne tworzenie rzeczywistości, przeł. Niżnik J., Warszawa.
Google Scholar
Chlebda W., 1991, Elementy frazematyki. Wprowadzenie do frazeologii nadawcy, Opole.
Google Scholar
Gajda S., 2000, Media – stylowy tygiel współczesnej polszczyzny, w: Bralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K., red., Język w mediach masowych, Warszawa.
Google Scholar
Herman W., 2006, Nowa leksyka (leksemy, frazemy i frazeologizmy) w radiu i telewizji, w: Naruszewicz-Duchlińska A., Rutkowski M., red., Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji, Olsztyn.
Google Scholar
Izdebska J., 2008, Wstęp, w: tejże, red., Media elektroniczne w życiu dziecka w kontekście wartości wychowawczych oraz zagrożeń, Białystok.
Google Scholar
Jasielska A., Maksymiuk R.A., 2010, Dorośli reklamują, dzieci kupują. Kindermarketing i psychologia, Warszawa.
Google Scholar
Kossowski P., 1999, Dziecko i reklama telewizyjna, Warszawa.
Google Scholar
Kwieciński Z., Witkowski L., red., 1990, Ku pedagogii pogranicza, Toruń.
Google Scholar
Majkowska G., Satkiewicz H., 1999, Język w mediach, w: Pisarek W., red., Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, Kraków.
Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska A., Rutkowski M., red., 2006, Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji, Olsztyn.
Google Scholar
Osmańska-Furmanek W., 2005, Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach – realnym i wirtualnym, w: Leppert R., Melosik Z., Wojtasik B., red., Młodzież wobec niegościnnej przyszłości, Wrocław.
Google Scholar
Ożóg K., 2001, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów.
Google Scholar
Pomirska Z., 2010, Charakterystyka usterek językowych w wypowiedziach uczestników programu Duże dzieci (132–147), w: Niesporek-Szamburska B., Wójcik-Dudek M., red., Dziecko – język – tekst, Katowice.
Google Scholar
RyłkoKurpiewska A., 2008, Dzieci jako odbiorcy reklam telewizyjnych, Gdańsk.
Google Scholar
Samborska I., 2009, Dziecko w świecie konsumpcji. Pedagogiczny wymiar zjawiska, BielskoBiała.
Google Scholar
Sartori G., 2007, Homo videns – telewizja i postmyślenie, przeł. Uszyński J., Warszawa.
Google Scholar
Skudrzyk A., Warchala J., 2010, Kultura piśmienności młodzieży szkolnej – badania w perspektywie analfabetyzmu funkcjonalnego, „Studia Pragmalingwistyczne”, r. 2.
Google Scholar
Smółka L., 2004, Kompetencja komunikacyjna dzieci sześciosiedmioletnich, Kraków.
Google Scholar
Synowiec H., 2004, Uczeń wśród słów, związków frazeologicznych i regionalnych odmian polszczyzny, w: Bula D., Krzyżyk D., Niesporek-Szamburska B., Synowiec H., Dziecko w świecie języka, Kraków.
Google Scholar
Sztompka P., 2005, Socjologia: analiza społeczeństwa, Kraków.
Google Scholar
Warchala J., Skudrzyk A., 2010, Kultura piśmienności młodego pokolenia, Katowice.
Google Scholar
Znaniecki F., 2001, Socjologia wychowania, Warszawa.
Google Scholar