Achtelik A., Tambor J., red., 2009, Sztuka czy rzemiosło, Katowice: Gnome.
Google Scholar
Achtelik A., Tambor J., red., 2010, Sztuka i rzemiosło, Katowice: Gnome.
Google Scholar
Adamczyk K., 1999, Kwadratura tekstu, czyli lekcja pokory, w: Miodunka W., Rokicki J., red., Oswajanie chrząszcza w trzcinie, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Banach B., 2003, Tendencje interkulturowe w glottodydaktyce, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Google Scholar
Burzyńska A., 2002, Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy. O glottodydaktycznych aspektach relacji język a kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Czerkies T., 2006, Ukryte między wierszami – o czytaniu dyskursywnym tekstów literackich na lekcjach języka polskiego jako obcego (przegląd niektórych stanowisk i propozycje), „Języki Obce w Szkole”, nr 6.
Google Scholar
Czerkies T., 2008, Rozwijanie kompetencji literackiej – teksty prozatorskie na zajęciach języka polskiego jako obcego, w: Miodunka W., Seretny A., red., W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Dąbrowska A., Dobesz U., Pasieka M., 2010, Co warto wiedzieć. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzie, Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Google Scholar
Dzida S., 1980, Sprawozdanie z krakowskiej konferencji naukowej dotyczącej problemów Landeskunde, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Google Scholar
Garncarek P., 2006, Przestrzeń kulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Warszawa: Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Gaszyńska-Magiera M., 2004, Jak testować znajomość kultury?, w: Dąbrowska A., red., Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej konferencji stowarzyszenia „Bristol”, Wrocław: Wrocławskie Towarzystwo Naukowe.
Google Scholar
Gaszyńska-Magiera M., 2005, Nauczanie komunikacji w podręcznikach w podręcznikach do nauki JPJO w kontekście polskiej etykiety językowej, w: Garncarek P., red., Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Gębal P.E., 2010, Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Iwan K., 1975, Polska myśl glottodydaktyczna okresu dwudziestolecia międzywojennego, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe WSP.
Google Scholar
Janowska I., 2010, Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Korzeniewski J., 1992, O niektórych glottodydaktycznych aspektach kulturoznawstwa i ich społecznopolitycznych uwarunkowaniach, w: Grucza F., red., Język – kultura – kompetencja kulturowa. Materiały z XIII Sympozjum zorganizowanego przez Instytut Lingwistyki Stosowanej UW. Zaborów, 5–8 listopada 1987 r., Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Kowalewski J., 2007, Program kulturowy w nauczaniu początkowym jako odpowiedź na potrzeby „nowej emigracji”, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Google Scholar
Kowalewski J., 2008, Myślę po polsku, 11 przykładowych lekcji języka polskiego dla cudzoziemców i Polaków poza granicami kraju realizowanych metodą kulturową. Materiały do testowania powstającego podręcznika, Drohobycz: Ogólnoukraińskie KoordynacyjnoMetodyczne Centrum Nauczania Języka i Kultury Polskiej.
Google Scholar
Kowalewski J., 2011, Kultura polska jako obca?, Kraków: [nakład własny autora].
Google Scholar
Lewandowski J., 1984, Od redaktora, w: Lewandowski J., red., Język polski jako obcy. Materiały glottodydaktyczne, 1. Nauczanie języka polskiego i kształcenie polonistyczne cudzoziemców w Polsce. A2. Zagadnienia ogólne – problem R III 7 – bibliografie, Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Lewiński P.H., 2000, Jak uczyć obcokrajowców kultury? „Przegląd Polonijny”, nr 1.
Google Scholar
Lipińska E., 1999, Nie ma róży bez kolców: ćwiczenia ortograficzne dla cudzoziemców, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Martyniuk W., 1992, Inwentarz intencjonalnopojęciowy i tematyczny do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym (progowym), w: Miodunka W., red., Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny Zbiór materiałów opracowanych przez Komisję Ekspertów MEN, Kraków: Uniwersytet Jagielloński.
Google Scholar
Metera H., 1991, Czytam po polsku: podręcznik do początkowej nauki czytania dla dzieci polskich na obczyźnie, Lublin: Fundacja Pomocy Szkołom Polskim w ZSRR im. Tadeusza Goniewicza.
Google Scholar
Metera H., 1992a, Pokochaj polską mowę: podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci polskich na obczyźnie, Lublin: Fundacja Pomocy Szkołom Polskim w ZSRR im. Tadeusza Goniewicza.
Google Scholar
Metera H., 1992b, Poradnik metodyczny do podręcznika kl. II „Pokochaj polską mowę”, Lublin: Fundacja Pomocy Szkołom Polskim w ZSRR im. Tadeusza Goniewicza.
Google Scholar
Metera H., 1995a, Poradnik metodyczny do podręcznika kl. III/IV „Strzeż polskiej mowy”, Lublin: Fundacja Pomocy Szkołom Polskim w ZSRR im. Tadeusza Goniewicza.
Google Scholar
Metera H., 1995b, Strzeż polskiej mowy: podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci polskich na obczyźnie. Kl. III/IV, Lublin: Fundacja Pomocy Szkołom Polskim w ZSRR im. Tadeusza Goniewicza.
Google Scholar
Mędak S., 2007, W świecie polszczyzny: podręcznik do nauczania języka polskiego dla obcokrajowców: poziom C2 – dla zaawansowanych, Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
Google Scholar
Miodunka W., 1992, Program gramatycznosyntaktyczny w nauczaniu języka polskiego jako obcego, w: tenże, red., Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny Zbiór materiałów opracowanych przez Komisję Ekspertów MEN, Kraków: Uniwersytet Jagielloński.
Google Scholar
Miodunka W., 1997, Stan aktualny i przyszłość promocji języka polskiego w świecie, „Przegląd Polonijny”, nr 3.
Google Scholar
Miodunka W., red., 1993, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Miodunka W., red., 1994, Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego: stan obecny, programy nauczania, pomoce dydaktyczne, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Płusa P., 1996, Problematyka kompetencji komunikatywnej w wybranych referatach sympozjów Lingwistyki Stosowanej i X Kongresu AILA`93, w: Grucza F., ChomiczJung K., red., Problemy komunikacji interkulturowej: Jedna Europa – wiele języków i wiele kultur. Materiały z XIX Ogólnopolskiego Sympozjum Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW i Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej, Warszawa–Bemowo 17–19 lutego 1994 r., red., Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Przechodzka G., Miodunka W., 2006, Kompetencja językowa polskich maturzystów. Na podstawie testów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym C2. Analiza jakościowa, „Polonistyka”, nr 8.
Google Scholar
Rokicki J., 1999, Studenci obcokrajowcy o Polsce i Polakach, w: Miodunka W., Rokicki J., red., Oswajanie chrząszcza w trzcinie, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Sajenczuk M.E., 2000, Uwagi w sprawie programu studiów polskich z perspektywy gościnnego lektora języka polskiego jako obcego (JPJO) i kultury polskiej jako obcej (KPJO), „Przegląd Polonijny”, nr 1.
Google Scholar
Seretny A., 2005, Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej, „Poradnik Językowy”, nr 2.
Google Scholar
Wójtowicz J., 1969, Nauczanie języka polskiego jako obcego – ogólnopolska konferencja metodyczna w dn. 27 – 29 maja 1968 w Opatowie pod Kępnem, „Poradnik Językowy”, nr 3.
Google Scholar
Zarzycka G., 2000, Kurs komunikacji międzykulturowej jako element „studiów polskich”, „Przegląd Polonijny”, nr 1.
Google Scholar
Żmijewska H., 1983, Elementy realioznawcze w nauce języków obcych, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Żmijewska H., 1984, Krajoznawstwo i kulturoznawstwo w nauczaniu języków obcych, „Przegląd Glottodydaktyczny”, t. 6.
Google Scholar
Żmijewska H., 1987, Elementy realioznawcze w nauczaniu języków obcych, „Przegląd Glottodydaktyczny”, t. 9.
Google Scholar