Opublikowane: 2020-12-13

Wpływ doświadczenia na proces lektury czytelnika.
Refleksje dydaktyczne

Barbara Myrdzik Logo ORCID

Abstrakt

The author of the article presents the concept of experience and experiencing in the field of Polonistic education. According to the scholar, Hans­Georg Gadamer’s philosophical hermeneutics can serve as an inspiring context in research and educational work of a teacher. Gadamer’s hermeneutics has been one of the influential ideas in philosophy and social sciences in recent years. The type of experience presented by the philosopher, that is more like a meeting, a talk than only a live stream, and whose task is to activate and rationalize what is primary in the process of common experiencing the world, can be used in school education in many ways

Słowa kluczowe:

dialogue , hermeneutics , narratology

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Myrdzik, B. (2020). Wpływ doświadczenia na proces lektury czytelnika.
Refleksje dydaktyczne. Postscriptum Polonistyczne, 10(2), 97–108. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10584

Tom 10 Nr 2 (2012)
Opublikowane: 2020-12-22


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.