Opublikowane: 2020-12-13

„Sapie, dyszy i dmucha”, czyli o interiekcjach 
w nauczaniu języka polskiego jako obcego i rodzimego

Agnieszka Madeja Logo ORCID

Abstrakt

The article discusses different roles that the name of noises, exclamations and other onomatopoeic lexems of expressive character that are inscribed in cultural patterns can play in developing a child’s speech and in teaching Polish as a foreign and native language. It gives examples of the exercises and didactic strategies that support students in taking part in effective communication and make them get used to vivd language, filled with emotions.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Madeja, A. (2020). „Sapie, dyszy i dmucha”, czyli o interiekcjach 
w nauczaniu języka polskiego jako obcego i rodzimego. Postscriptum Polonistyczne, 10(2), 219–230. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10593

Tom 10 Nr 2 (2012)
Opublikowane: 2020-12-22


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.