Opublikowane: 2020-12-13

Gimnazjalista czyta Redutę Ordona. 
O utworach z kontekstem historycznym 
w kształceniu polonistycznym

Ewa Horwath

Abstrakt

The article raises an issue of students’ cognition of literary texts from the nineteenth century included in the core curriculum. The author draws attention to the difficulties associated with understanding the literal and metaphorical language that varies from the everyday language of the students. The author also introduces methods to mitigate these problems and proposes a form of classroom exercises which facilitate the analysis and interpretations of literary works.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Horwath, E. (2020). Gimnazjalista czyta Redutę Ordona. 
O utworach z kontekstem historycznym 
w kształceniu polonistycznym. Postscriptum Polonistyczne, 10(2), 231–240. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10594

Tom 10 Nr 2 (2012)
Opublikowane: 2020-12-22


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.