Banach M., Bucko D., 2019, Rozumienie tekstu pisanego w języku obcym na przykładzie języka polskiego jako obcego, Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Bax S., 2003, CALL – Past, Present and Future, „System”, no. 31(1), s. 13–28, https://doi.org/10.1016/S0346-251X(02)00071-4.
Google Scholar
Bax, S., 2011, Normalisation Revisited: The Effective Use of Technology in Language Education, „International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching”, no. 1, s. 1–15, https://dx.doi.org/10.4018/ijcallt.2011040101.
Google Scholar
Bucko D., Prizel-Kania A., 2018, Edukacja polonistyczna online – stan obecny oraz wyzwania na przyszłość (na podstawie analizy wybranych zasobów do nauczania języka polskiego jako obcego), „Roczniki Humanistyczne”, nr 66(10), s. 7–23, https://dx.doi.org/10.18290/rh.2018.66.10-1.
Google Scholar
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Companion Volume with new descriptors, 2018, Council of Europe, https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989.
Google Scholar
Dębski R., 2006, Project-based language learning with technology, NCELTR, Sydney.
Google Scholar
Dębski R., red., 2008, Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia. Transmisja i nauczanie języków mniejszościowych, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków.
Google Scholar
Ellis R., 2003, Task-based language learning and teaching, Oxford University Press, Oxford.
Google Scholar
Gajek E., 2008, Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym, Instytut Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Gajek E., 2013, Technologie mobilne w edukacji językowej – na przykładzie języka angielskiego, „Meritum. Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny”, nr 4(31), s. 27–33.
Google Scholar
Guichon N., Hauck. M., 2011, Teacher education research in CALL and CMC: More in demand than ever, ReCALL, no. 23(3), s. 187–199, http://dx.doi.org/10.1017/S0958344011000139.
Google Scholar
Kessler G., 2007, Formal and informal CALL preparation and teacher attitude toward technology, „Computer Assisted Language Learning”, no. 20(2), s. 173–188, https://doi.org/10.1080/09588220701331394.
Google Scholar
Krajka, J., 2007, English Language Teaching in the Internet-Assisted Environment, Maria Curie-Skłodowska University Press, Lublin.
Google Scholar
Levy M., Stockwell G., 2006, CALL Dimensions: Options and Issues in Computer-Assisted Language Learning, Routledge, Mahwah, New Jersey.
Google Scholar
Mueller-Hartmann A., 2000, The role of tasks in promoting intercultural learning in electronic learning networks, „Language Learning & Technology”, no. 4(2), s. 129–147, http://dx.doi.org/10125/25103.
Google Scholar
Nunan D., 1988, The Learner-Centred Curriculum, Cambridge University Press, Cambridge, https://doi.org/10.1017/CBO9781139524506.
Google Scholar
Prizel-Kania A., 2017, Nauczanie języka polskiego jako obcego wspomagane komputerowo – badanie opinii nauczycieli, „Języki Obce w Szkole”, nr 1, s. 88–92.
Google Scholar
Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2020 roku. Analizy statystyczne, 2020, GUS, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne [dostęp: 25.04.2021].
Google Scholar
Swain, M., 2000, The Output Hypothesis and beyond: Mediating Acquisition through Collaborative Dialogue, ed. J. P. Lantolf, Sociocultural Theory and Second Language Learning, Oxford University Press, Oxford, s. 97–114.
Google Scholar
Swain M., Watanabe Y., 2013, Languaging: Collaborative Dialogue as a Source of Second Language Learning, in: The Encyclopedia of Applied Linguistics, Wiley Blackwell, https://doi.org/10.1002/9781405198431.wbeal0664.
Google Scholar
Thomas M., Reinders H., Warschauer, M., eds., 2013, Contemporary Computer-Assisted Language Learning, Bloomsbury Publishing, London – New Delhi – New York – Sydney.
Google Scholar
Thomas M., Reinders, H., 2010, Task-Based Language Learning and Teaching with Technology, Continuum, London – New York.
Google Scholar
Warschauer M., 1996, Computer-Assisted Language Learning: An Introduction, ed. S. Fotos, Multimedia Language Teaching, Logos International, Tokyo – San Francisco, s. 3–20.
Google Scholar
Willig C., 2007, Reflections on the Use of a Phenomenological Method, „Qualitative Research in Psychology”, no. 3(4), s. 209–225, http://dx.doi.org/10.1080/14780880701473425.
Google Scholar