Auden W.H., 1988, Ręka farbiarza i inne eseje, przeł. J. Zieliński, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
Google Scholar
Bloom H., 2019, Jak czytać i po co, przeł. A. Kunicka, Aletheia, Warszawa.
Google Scholar
Carver R., 2006, O czy mówimy, kiedy mówimy o miłości, w: R. Carver, O czy mówimy, kiedy mówimy o miłości, przeł. K. Puławski, Świat Literacki, Izabelin, s. 104–117.
Google Scholar
Chudoba E., 2013, Literatura a homoseksualność, Wydawnictwa Popularnonaukowe Sfinks, Częstochowa.
Google Scholar
Damrosch D., 2009a, How to Read World Literature, Wiley Blackwell Press, Chichester.
Google Scholar
Damrosch D., 2009b, Major Cultures and Minor Literatures, w: Teaching World Literature, red. D. Damrosch, The Modern Language Association of America Press, New York, pp. 193–204.
Google Scholar
Damrosch D., red., 2009c, Teaching World Literature, The Modern Language Association of America press, New York.
Google Scholar
Damrosch D., 2010, Literatura światowa w dobie postkanonicznej i hiperkanonicznej, przeł. A. Tenczyńska, w: Niewspółmierność. Perspektywy nowoczesnej komparatystyki. Antologia, red. T. Bilczewski, s. 367–380.
Google Scholar
Damrosch D., 2014, Dość czasu i świata, przeł. A.F. Kola, „Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja”, nr 4(18), s. 100–130.
Google Scholar
Díaz J., 2012, This is How You Lose Her, Faber and Faber press, New York.
Google Scholar
Eco U., Rorty R., Culler J., Broke-Roose C., 2008, Interpretacja i nadinterpretacja, przeł. T. Bieroń, Wydawnictwo Znak, Kraków.
Google Scholar
Eustachiewicz L., red., 1973, Antologia literatury powszechnej, t. 1 i 2, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa.
Google Scholar
Foster T.C., 2019, Czytaj jak profesor. Nietypowe i ciekawe wskazówki, jak czytać między wierszami, przeł. E. Janota, P. Rzymanek, Wydawnictwo Fabuła Fraza, Warszawa.
Google Scholar
Fromm E., 1992, O sztuce miłości, przeł. A. Bogdański, Wydawnictwo Sagittarius, Warszawa.
Google Scholar
Fuss D., Gleason W.A., red., 2016, The Pocket Instructor. Literature. 101 Exercises for the College Classroom, Princeton University Press, Princeton–Oxford.
Google Scholar
Gasset J.O., 1989, Szkice o miłości, przeł. K. Kamyszewa, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.
Google Scholar
Giddens A., 2007, Przemiany intymności. Seksualność, miłość i erotyzm we współczesnych społeczeństwach, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Hacht A.M., Hayes D.D., red., 2009, Gale Contextual, Encyclopedia of World Literature, Gale Research Inc, Detroit.
Google Scholar
Harari Y.N., 2018, 21 lekcji na XXI wiek, przeł. M. Romanek, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Johnson R., 1994, Studying Fiction, Manchester University Press, Manchester.
Google Scholar
Kafka F., 2012, Listy do rodziny, przyjaciół, wydawców, przeł. R. Urbański, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.
Google Scholar
Klejnocki J., 2012, „Arcydzieła nie dla szkoły?”, w: Europejski kanon literacki. Dylematy XXI wieku, red. E. Wichrowska, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 305–307.
Google Scholar
Krzymianowski G., red., 2016, Sztuka powieści. Wywiady z pisarzami z „The Paris Review”, przeł. D. Jankowska, A. Pluszka, Wydawnictwo Książkowe Klimaty, Wrocław.
Google Scholar
Lewis C.S., 1973, Cztery miłości, przeł. M. Wańkowiczowa, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.
Google Scholar
Maślanka J., Encyklopedia literatury światowej, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków.
Google Scholar
McCallum M.E., 2018, How to Teach World Literature: A Practical Teaching Guide, WestBow Press, Bloomington.
Google Scholar
Moretti F., 2014, Przypuszczenia na temat literatury światowej, przeł. P. Czapliński, „Teksty Drugie”, nr 4, s. 131–147.
Google Scholar
Nabokov V., 1995, Feralna trzynastka, przeł. L. Engelking, E. Siemaszkiewicz, Wydawnictwo Atext, Gdańsk.
Google Scholar
Nabokov V., 2016, Wykłady o literaturze, przeł. Z. Batko, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.
Google Scholar
Nyeko de M.A., 2009, Jambula Tree, w: Ten Years of the Caine Prize for African Writing, red. C. Brazier C., New Internationalist, Oxford, pp. 169–180.
Google Scholar
Poe E.A., 1972, Filozofia kompozycji, przeł. M. Żurowski, „Przegląd Humanistyczny”, nr 5(92), s. 35–47.
Google Scholar
Shaw V., 1992, The Short Story. A Critical Introduction, Longman Press, London.
Google Scholar
Sparknotes 101. Literature, 2004, SparkNotes Press, New York.
Google Scholar
Sternberg R., 2001, Miłość jest opowieścią, przeł. T. Oljasz, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
Google Scholar
Stiller R., red., 2011, Wiersze o miłości. Antologia kontrowersyjna. Także i do śpiewu, Wydawnictwo Kos s.c., Katowice.
Google Scholar
Szewczuk K., 2013, Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej, Wydawnictwo WAM, Kraków.
Google Scholar
Wilczek P., 2007, System kursowy, kanon lektur i systemy kształcenia w nauczaniu literatury staropolskiej, w: Literatura staropolska w dydaktyce uniwersyteckiej, red. J. Okoń, M. Kuran, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 39–46.
Google Scholar
Wolter, 1961, O miłości, życiu i śmierci, przeł. T. Boy-Żeleński i in., Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa.
Google Scholar