Literatura
Google Scholar
Barcz A., 2016, Realizm ekologiczny. Od ekokrytyki do zookrytyki w literaturze polskiej, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.
Google Scholar
Bińczyk E., 2018, Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Budzik J.H., 2023, Polski film i fotografia nowego wieku na tle kultury wizualnej. Widma, antropocienie, sztandary, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice [w druku].
Google Scholar
Czapliński P., Bednarek J.B., Gostyński D., 2017, Literatura i jej natury. Przewodnik ekokrytyczny dla nauczycieli i uczniów szkół średnich, Wydawnictwo Rys, Poznań.
Google Scholar
Depta H., 1975, Film i wychowanie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Fiedorczuk J., 2010, Ekokrytyka: bardzo krótkie wprowadzenie, https://fragile.net.pl/ekokrytyka-bardzo-krotkie-wprowadzenie/ [dostęp: 09.12.2022].
Google Scholar
Gunning C., 2021, Mad Max: How The Original Movie Predicted The Future, 30.04.2021, https://screenrant.com/mad-max-movie-future-predictions-explained/ [dostęp: 31.05.2023].
Google Scholar
Ivakhiv A., 2012, Teaching Ecocriticism and Cinema, in: Teaching Ecocriticism and Green Cultural Studies, ed. G. Garrard, Palgrave Macmillan, Basingstoke, s. 144–155.
Google Scholar
Ivakhiv A., 2013, An Ecophilosophy of the Moving Image: Cinema as Anthrobiogeomorphic Machine, in: Ecocinema Theory and Practice, eds. S. Rust, S. Monani, S. Cubitt, Routledge, New York–London, s. 87–105.
Google Scholar
Janikowska A., 2020, W oczekiwaniu na katastrofę, „EKRANy. Film i media”, nr 2 (54), s. 25–30.
Google Scholar
Klejsa K., 2016, Od FEWG do FLAG: systemowe przemiany edukacji filmowej w Wielkiej Brytanii na przełomie XX i XXI wieku, w: Od edukacji filmowej do edukacji audiowizualnej. Teorie i praktyki, red. E. Ciszewska, K. Klejsa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 35–48.
Google Scholar
Markiewka T., 2021, Zmienić świat raz jeszcze. Jak wygrać walkę o klimat, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa.
Google Scholar
Napiórkowski M., 2022, Naprawić przyszłość. Dlaczego potrzebujemy lepszych opowieści, żeby uratować świat, Wydawnictwo Literackie, Kraków, e-wydanie legimi.
Google Scholar
Nurczyńska-Fidelska E., 1989, Edukacja filmowa na tle kultury literackiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Rust S., Monani S., 2013, Introduction: Cuts to Dissolves – Defining and Situating Ecocinema Studies, in: Ecocinema Theory and Practice, eds. S. Rust, S. Monani, S. Cubitt, Routledge, New York–London, s. 1–13.
Google Scholar
Stańczyk M., 2020, Ślad węglowy kina, „EKRANy. Film i media”, nr 2 (54), s. 14–19.
Google Scholar
Szaj P., 2021, Czas, który wypadł z ram. Antropocen i ekokrytyczna lektura tekstów literackich, „Forum Poetyki”, nr 24, s. 6–25.
Google Scholar
Tabaszewska J., 2018, Ekokrytyczna (samo)świadomość, „Teksty Drugie”, nr 2, s. 7–16, DOI: 10.18318/td.2018.2.1.
Google Scholar
Filmografia
Google Scholar
Mad Max: Na drodze gniewu (Mad Max: Fury Road), reż. G. Miller, Australia–USA 2015.
Google Scholar