Opublikowane: 2023-07-20

Wstęp do ekokrytyki filmowej: wyzwania dydaktyczne

Justyna Hanna Budzik Logo ORCID
Dział: EKO(GLOTTO)DYDAKTYKA
https://doi.org/10.31261/PS_P.2023.31.11

Abstrakt

Główne cele artykułu to rozpoczęcie dyskusji nad tym, jak wprowadzać ekokrytykę w obręb uniwersyteckiej edukacji filmowej, oraz krytyczny namysł nad doświadczeniem autorki w zakresie prób przełożenia teoretycznych założeń posthumanistycznej dydaktyki filmowej na praktykę uniwersytecką. Część teoretyczna tekstu popularyzuje myśl Adriana Ivakhiva, teoretyka kultury i ekofilozofa zajmującego się filmoznawstwem, który poddaje refleksji także swoją działalność dydaktyczną. W dalszej części artykułu autorka opisuje zajęcia uniwersyteckie poświęcone ekokrytyce filmowej, których celem była implementacja postawy interpretacyjnej i badawczej wypracowanej w zielonych studiach nad filmem. Przedstawiony zostaje tu program zajęć, metody dydaktyczne, wnioski oraz postulaty przeprojektowania zajęć w kolejnym cyklu. Odrębna część tekstu dotyczy szczegółowego omówienia jednego z ćwiczeń dla studentów. Doświadczenia dydaktyczne zostają wpisane w kontekst założeń edukacji filmowej oraz posthumanistyki.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Budzik, J. H. (2023). Wstęp do ekokrytyki filmowej: wyzwania dydaktyczne. Postscriptum Polonistyczne, 31(1), 1–16. https://doi.org/10.31261/PS_P.2023.31.11

Cited by / Share

Tom 31 Nr 1 (2023)
Opublikowane: 2023-10-16


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.