Achtelik A., 2020, Reportaż jako narzędzie w przekazie wiedzy o kulturze polskiej, w: Literackie obrazy kultury. Perspektywa glottodydaktyczna, red. J. Zych, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 123–133.
Google Scholar
Bednarek J.B., 2018, Horror show, czyli fetyszyzacja pamięci, w: Prognozowanie teraźniejszości. Myślenie z wnętrza kryzysu, red. P. Czapliński, J.B. Bednarek, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk, s. 295–321.
Google Scholar
Czapliński P., 2009, Polska do wymiany. Późna nowoczesność i nasze wielkie narracje, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.
Google Scholar
Czapliński P., 2011, Resztki nowoczesności. Dwa studia o literaturze i życiu, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Czapliński P., 2018, Krańce wyobraźni, w: Prognozowanie teraźniejszości. Myślenie z wnętrza kryzysu, red. P. Czapliński, J.B. Bednarek, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk, s. 61–87.
Google Scholar
Czapliński P., 2019, Gatunek orientacyjny. Reportaż polski na przełomie XX i XXI wieku, „Teksty Drugie”, nr 6, s. 19–41.
Google Scholar
Czerkies T., 2020, Zdarzenie lektury, czyli „możesz nie”… O roli nauczyciela, kryteriach doboru tekstu oraz modelach czytelniczych na zajęciach z języka polskiego jako obcego z wykorzystaniem literatury, w: Literackie obrazy kultury. Perspektywa glottodydaktyczna, red. J. Zych, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 29–44.
Google Scholar
Dunin K., 2004, Czytając Polskę. Literatura polska po roku 1989 wobec dylematów nowoczesności, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.
Google Scholar
Garncarek P., 2021, Adres kulturowy w nauczaniu języka obcego, w: Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy, red. E. Lipińska, A. Seretny, Universitas, Kraków, s. 295–313.
Google Scholar
Glensk U., Lesiak M., 2021, Mozaikowanie prawdy. Narracje quasi-faktyczne w reportażu literackim, „Konteksty Kultury”, t. 18, z. 3, s. 314–325.
Google Scholar
Janowska I. i in., red., 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Jarzębski J., 2011, Fantastyka i pesymizm, w: Ćwiczenia z rozpaczy. Pesymizm w prozie polskiej po 1985 roku, red. J. Jarzębski, J. Momro, Universitas, Kraków, s. 99–120.
Google Scholar
Kaniewska B., 2011, Okruchy rzeczywistości, czyli o kłopotach z mimesis, w: Nowe dwudziestolecie. Szkice o wartościach i poetykach prozy i poezji lat 1989–2009, WBPiCAK, Poznań, s. 34–50.
Google Scholar
Karpowicz I., 2006, Niehalo, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec.
Google Scholar
Kołodziejczyk M., 2018, Prymityw. Epopeja narodowa, Wielka Litera, Warszawa.
Google Scholar
Majewski P., 2011, Błędni rycerze umysłu. O pisarstwie Jacka Dukaja, w: Ćwiczenia z rozpaczy. Pesymizm w prozie polskiej po 1985 roku, red. J. Jarzębski, J. Momro, Universitas, Kraków, s. 485–510.
Google Scholar
Miłoszewski Z., 2017, Jak zawsze, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa.
Google Scholar
Mitosek Z., 2003, Poznanie (w) powieści – od Balzaka do Masłowskiej, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Staszczyszyn B., 2006, Absurd w Białymstoku, absurd pod palmami, w: Magazyn literacki „Książki w Tygodniku”, TP 32/2006, https://www.tygodnikpowszechny.pl/absurd-w-bialymstoku-absurd-pod-palmami-128563 [dostęp: 30.05.2024].
Google Scholar
Wąsowicz M., 2016, Historie alternatywne w literaturze polskiej: typologia, tematyka, funkcje, „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, t. 59, z. 2, s. 91–105.
Google Scholar
Wielki słownik języka polskiego, www.wsjp.pl.
Google Scholar
Zajas P., 2011, Jak świat prawdziwy stał się bajką. O literaturze niefikcjonalnej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań
Google Scholar