Opublikowane: 2020-12-28

Glottodydaktyka a kompetencja komunikacyjna w dobie komunikacji elektronicznej

Aleksandra Walkiewicz Logo ORCID
Dział: Glottodydaktyka polonistyczna
https://doi.org/10.31261/PS_P.2020.26.03

Abstrakt

Upowszechnienie się aplikacji internetowych i komunikacji elektronicznej stawia przed glottodydaktyką nowe wyzwania. Uczący się mogą obecnie załatwić wiele spraw życia codziennego, nie spełniając wymagań określonych w standardach biegłości i nie dysponując rozwiniętą wiedzą gramatyczną i sprawnością mówienia. Treści leksykalne i gramatyczne zawarte w programach nauczania i podręcznikach nie zawsze odpowiadają zaś potrzebom związanym z komunikacją internetową. Celem artykułu jest refleksja nad wpływem upowszechnienia się Internetu na dydaktykę jpjo, w odniesieniu do opisu poziomów biegłości, treści programów nauczania, standardów egzaminacyjnych i podręczników oraz poziomu motywacji studentów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Walkiewicz, A. (2020). Glottodydaktyka a kompetencja komunikacyjna w dobie komunikacji elektronicznej. Postscriptum Polonistyczne, 26(2), 43–53. https://doi.org/10.31261/PS_P.2020.26.03

Cited by / Share

Tom 26 Nr 2 (2020)
Opublikowane: 2020-12-28


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.