Auer P., Wei L., 2009, Handbook of Multilingualism and Multilingual Communication, Berlin.
Google Scholar
Baker C., 2011, Foundations of Bilingual Education and Bilingualism, Bristol.
Google Scholar
Bauer E.U., 2017, Biliteracy, Illinois.
Google Scholar
Beardsmore H.B., 1986, Bilingualism: basic principles (Vol. 1), Clevedon.
Google Scholar
Błasiak‑Tytuła M., 2011, Kilka uwag na temat bilingwizmu, w: Michalik M., red., „Nowa Logopedia”, t. 2: Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy, Kraków.
Google Scholar
Cieszyńska J., 2010, Dwujęzyczność – rozumienie siebie jako Innego, w: Cieszyńska J., Orłowska‑Popek Z., Korendo M., red., Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej – metoda krakowska, Kraków.
Google Scholar
Collier V., Thomas W., 1995, Language Minority Student, Achievement and Program Effectiveness, Washington.
Google Scholar
Cummins J., 1979, Cognitive/academic language proficiency, linguistic interdependence, the optimum age question and some other matters, “Working Papers on Bilingualism”, nr 19.
Google Scholar
Cummins J., 1984, Bilingual Education and Special Education, Issues in Assessment and Pedagogy, San Diego.
Google Scholar
Cummins J., Swain M., 1986, Bilingualism in Education, Nowy Jork.
Google Scholar
Dufresne T., 2006, Literacy and school practices: What can we learn from how children conceptualize language in multiliterate environments?, Oxford.
Google Scholar
Frith U., 1985, Beneath the surface of developmental dyslexia, w: Patterson K., Coltheart M., Marshall J., red., Surface Dyslexia, Londyn.
Google Scholar
Grosjean F., 1989, Neurolinguists, Beware! The Bilingual Is Not Two Monolinguals in One Person, „Brain And Language”, nr 36.
Google Scholar
Klus‑Stańska D., Nowicka M., 2009, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa.
Google Scholar
Krashen S., Biber D., 1987, On Course: Bilingual Education’s Success in California, Sacramento.
Google Scholar
Krasowicz‑Kupis G., 2008, Psychologia dysleksji, Warszawa.
Google Scholar
Krasuska‑Betiuk M., 2018, Szkolna nauka czytania i pisania z wykorzystaniem wybranych elementarzy – refleksje metodyczne, „Forum Pedagogiczne”, nr 2018/2.
Google Scholar
Niesporek‑Szamburska B., 2018, Kompetencja tekstotwórcza w języku odziedziczonym, czyli o kreacji i zabawie w procesie tworzenia tekstów, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2 (22).
Google Scholar
Nott‑Bower A., 2014, Dwujęzyczność a rozwój poznawczy. Szanse i zagrożenia, w: Kuros‑Kowalska K., Loewe I., red., Dwujęzyczność, wielojęzyczność i wielokulturowość. Szanse i zagrożenia na drodze do porozumienia, Gliwice.
Google Scholar
Nott‑Bower A., 2017, Skutecznie przekazać język polski. Charakterystyka polonijnych rodzin dwujęzycznych, w: Kuros‑Kowalska K., Loewe I., Moćko N., red., Dwujęzyczność, wielojęzyczność i wielokulturowość. Edukacja i globalizacja, Gliwice.
Google Scholar
Przybylska E., 2011, Alfabetyzacja i edukacja podstawowa osób dorosłych jako wyzwanie teraźniejszości, Toruń.
Google Scholar
Rabiej A., 2017, Czytanie jako umiejętność kluczowa w nauce języka poprzez treść u dzieci dwujęzycznych, w: Zarzycka G., Karasek M., red., „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 24.
Google Scholar
Rabiej A., Dębski R., 2017, Czytanie jako sposób na rozwijanie i wychowanie dzieci (nie tylko) dwujęzycznych, „Języki Obce w Szkole”, nr 4/2017.
Google Scholar
Skutnabb‑Kangas T., 2007, Bilingualism or Not – The Education of Minorities, Clevedon.
Google Scholar
Sochacka K., 2004, Rozwój umiejętności czytania, Białystok.
Google Scholar
Tinker M.A., McCullough C.M., 1962, Teaching Elementary Reading, Nowy Jork.
Google Scholar
Treffers‑Daller J., 2015, Do balanced bilinguals exist? A critical review of language dominance, Thessaloniki.
Google Scholar
UNESCO Institute for Lifelong Learning, 2013, The second Global Report on Adult Learning and Education, Hamburg.
Google Scholar
Wolf M., 2008, Proust and the squid: the story and science of the reading brain, Cambridge.
Google Scholar
Wolfersberger M., 2003, L1 & L2 writing process and strategy transfer: A look at lower proficiency writers, TESL‑EJ, 7(2), http://www.tesl‑ej.org/wordpress/issues/volume7/ej26/ej26a6/ [dostęp: 20.08.2020].
Google Scholar
https://sealofbiliteracy.org/ [dostęp: 20.08.2020].
Google Scholar