Błeszyńska K.M., 2010, Dzieci obcokrajowców w polskich placówkach oświatowych – perspektywa szkoły. Raport z badań. Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.
Google Scholar
Gębal P.E., 2018, Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne, Kraków .
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H., Grzymała-Moszczyńska J., Durlik J., Szydłowska P., 2016, Język polski – swój czy obcy? O wyzwaniach językowych dzieci powracających z emigracji, „Języki Obce w Szkole”, nr 1.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., 2018, Uczniowie cudzoziemscy w polskim systemie edukacyjnym – doświadczenia śląskich szkół z perspektywy osób przyjmowanych i środowiska przyjmującego, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Jędryka B.K., 2015a, Ja i mój świat. Program nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa.
Google Scholar
Jędryka B.K., 2015b, Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa.
Google Scholar
Kyrc B., 2018, Dziecko dwujęzyczne jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Słownik dziecka dwujęzycznego – studium przypadku, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Mikulska A., 2016, Dziecko chińskie w polskiej szkole. Studium przypadku, w: Dębski R., Miodunka W.T, red., Bilingwizm polsko-obcy dziś. Od teorii i metodologii badań do studiów przypadku, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2016a, Biografia językowa jako jedna z metod badania dwujęzyczności, w: Dębski R.,
Google Scholar
Miodunka W.T., red., Bilingwizm polsko-obcy dziś. Od teorii i metodologii badań do studiów przypadku, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W.T., 2016b, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków .
Google Scholar
Szybura A., 2016a, Nauczanie języka polskiego dzieci imigrantów, migrantów i reemigrantów, „Języki Obce w Szkole”, nr 1.
Google Scholar
Szybura A., 2016b, Potrzeby językowe uczniów przybywających z zagranicy w zakresie nauczania języka polskiego, „Języki Obce w Szkole”, nr 2.
Google Scholar