Alderson J.Ch, Short M., 1989, Reading Literature, w: Short M., red., Reading, Analysing and Teaching Literature, London–New York.
Google Scholar
Burzyńska A., 2000, Lekturografia. Filozofia czytania według Jacques’a Derridy, „Pamiętnik Literacki” 2000, z. 1.
Google Scholar
Chrząstowska B., 2009, Autor – dzieło – poetyka. Problemy interpretacji w szkole, w: KwiatkowskaRatajczak M., Wantuch W., wybór i oprac., Przedmiot, podmiot, proces. Szkice z metodyki kształcenia polonistycznego, Poznań.
Google Scholar
Cudak R., 2000, Interpretacja tekstu literackiego w edukacji studentów zaawansowanych, w: Mazur J., red., Polonistyka w świecie. Nauczanie języka i kultury polskiej studentów zaawansowanych, Lublin.
Google Scholar
Czerkies T., 2012a, Kultura jako przestrzeń ścierających się dyskursów i negocjowania znaczeń. O nauczaniu języka polskiego jako obcego opartym na etnografii mówienia oraz filozofii konfliktu, w: Zarzycka G., red., Glottodydaktyka polonistyczna a lingwistyka kulturowa, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” nr 19, Łódź.
Google Scholar
Czerkies T., 2012b, Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego (z elementami pedagogiki dyskursywnej), Kraków.
Google Scholar
Janus-Sitarz A., 2009, Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole, Kraków.
Google Scholar
Kapciak A., Korporowicz L., red., 1995, Komunikacja międzykulturowa. Zbliżenia i impresje, Warszawa.
Google Scholar
Kowalikowa J., 2004, Tekst cudzy, tekst własny, w: Janus-Sitarz A., red., Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, Kraków.
Google Scholar
Koziołek K., 2006, Czytanie z Innym. Etyka. Lektura. Dydaktyka, Katowice.
Google Scholar
Kramsch C., 1993, Context and Culture in Language Teaching, Oxford.
Google Scholar
Lazar G., 1993, Literature and Language Teaching. A Guide for Teachers and Trainers, Cambridge.
Google Scholar
Lévinas E., 2002, Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. Kowalska M., Warszawa.
Google Scholar
Markowski M.P., 2000, Zwrot etyczny w badaniach literackich, „Pamiętnik Literacki”, z. 1.
Google Scholar
Markowski M.P., 2008, Dekonstrukcja, w: Burzyńska A., Markowski M.P., red., Teorie literatury XX wieku, Kraków.
Google Scholar
Pawłowska R., 1992, Lingwistyczna teoria nauki czytania, Gdańsk.
Google Scholar
Spiro J., 1991, Assessing Literature: Four Papers, w: Brumfit Ch., red., Assessment in Literature Teaching, London–Basingstoke.
Google Scholar
Ulicka D., 2005, Zwrot etyczny w badaniach literackich, w: Czermińska M. i in., red., Polonistyka w przebudowie. Literaturoznawstwo – wiedza o języku – wiedza o kulturze – edukacja. Zjazd Polonistów, Kraków 22–25 września 2004, t. 2, Kraków.
Google Scholar
Wallace C., 1993, Reading, Oxford.
Google Scholar
Wallace C., 1995, Reading with Suspicious Eyes. Critical Reading in Foreign Language Classroom, w: Cook G., Seidlhofer B., red., Principle and Practice in Applied Linguistic, Oxford.
Google Scholar
Widdowson H., 1979, Reading with Suspicious Eyes. Critical Reading in Foreign Language Classroom, w: Cook G., Seidlhofer B., red., Principle and Practice in Applied Linguistic, Oxford.
Google Scholar
Zarzycka G., 2008, Opis pedagogiki zorientowanej na rozwój kompetencji i wrażliwości kulturowej, w: Miodunka W., Seretny A., red., W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, Kraków.
Google Scholar