Opublikowane: 2020-12-08

Autostereotyp Polaków 
w wybranych podręcznikach języka polskiego 
dla cudzoziemców

Magdalena Brzezowska

Abstrakt

The article discusses the self­stereotypes of Poles as presented in manuals for teaching Polish as a foreign language. The manuals which are designed for different levels of language proficiency are discussed here: Cześć, jak się masz? by W. Miodunka, Hurra!!! Po polsku 2 by A. Burkat, A. Jasińska, Hurra!!! Po polsku 3 by A. Burkat, A. Jasińska, M. Małolepsza, A. Szymkiewicz and Człowiek i jego świat w słowach i tekstach by A. Skudrzykowa and M. Kita. Elements of the stereotype of a Pole discussed in the article lead to an attempt at answering such questions as: how do Poles want to be seen? Is the stereotype of a Pole presented in manuals exaggerated or does it reflect the real image of Poles?

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Brzezowska, M. (2020). Autostereotyp Polaków 
w wybranych podręcznikach języka polskiego 
dla cudzoziemców. Postscriptum Polonistyczne, 13(1), 47–62. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10486

Tom 13 Nr 1 (2014)
Opublikowane: 2020-12-15


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.