Opublikowane: 2014-02-20

Rola współczesnych jarmarków miejskich w upowszechnianiu niematerialnego dziedzictwa kulturowego (na przykładzie Jarmarku Jagiellońskiego w Lublinie)

Katarzyna Kraczoń

Abstrakt

The article shown the role that contemporary urban markets have in the dissemination of cultural heritage. Author discusses the basic principles of the Convention of 2003, the scope of cultural heritage and the definition of „protection”. Next shows the ideas, goals and the most important events of Jagiellonian Fair, showing the positive aspects and risks associated with the promotion of cultural heritage. Initiatives and venture fairs shows the potential of cultural fairs not only the city but also the entire country and the eastern part of the European Union.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kraczoń, K. (2014). Rola współczesnych jarmarków miejskich w upowszechnianiu niematerialnego dziedzictwa kulturowego (na przykładzie Jarmarku Jagiellońskiego w Lublinie). Studia Etnologiczne I Antropologiczne, 14, 143–153. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/SEIA/article/view/9338

Tom 14 (2014)
Opublikowane: 2014-01-05


ISSN: 1506-5790
eISSN: 2353-9860
Ikona DOI 10.31261/SEIA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.