Opublikowane: 2014-02-20

Globalizacja a zagubione poczucie tożsamości i dziedzictwo kulturowe

Halina Szymańska

Abstrakt

More and more people, especially young have problems with indentifying themselves and cultural heritage. The ethnology examines the mechanisms of culture, globalisation processes and cultural heritage. The purpose of this article is describing the relation between culture globalisation and consumerism as well as identity crisis. Efforts have been taken based on the literature and own considerations that propagation of consumer life style in global media culture contributes to the spread of addition, depression and aggression and at the same time forgetting about the cultural heritage and lost of the sense of identity.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szymańska, H. (2014). Globalizacja a zagubione poczucie tożsamości i dziedzictwo kulturowe. Studia Etnologiczne I Antropologiczne, 14, 240–252. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/SEIA/article/view/9362

Tom 14 (2014)
Opublikowane: 2014-01-05


ISSN: 1506-5790
eISSN: 2353-9860
Ikona DOI 10.31261/SEIA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.