Opublikowane: 2021-12-22

Taksonomia sprawności słuchania i mówienia w języku polskim jako ojczystym

Marta Chyb-Winnicka Logo ORCID , Anna Tabisz Logo ORCID

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie ujęcia taksonomicznego sprawności słuchania i mówienia w języku polskim jako ojczystym. Autorki wychodzą z założenia, że w zapisach podstawy programowej języka polskiego w szkole podstawowej z 2017 roku kładzie się nacisk zwłaszcza na kształcenie sprawności czytania i pisania, stąd zwrócenie uwagi na pozostałe dwie sprawności: słuchania i mówienia, i propozycja usystematyzowania wiedzy o nich z wykorzystaniem kategorii taksonomicznych.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Chyb-Winnicka, M., & Tabisz, A. (2021). Taksonomia sprawności słuchania i mówienia w języku polskim jako ojczystym. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 30, 117–135. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.08

Cited by / Share

Tom 30 (2021)
Opublikowane: 2021-12-30


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.