Master Erasmus Mundus z zakresu psychologii pracy, organizacji i personelu (WOP-P) został stworzony przez pięć europejskich uniwersytetów, które działają zgodnie z innowacyjnymi rozwiązaniami Unii Europejskiej i Stowarzyszenia ENOP. Master WOP P to nie tylko innowacyjny, ale także proinnowacyjny program, który kształtuje postawy i proinnowacyjne nastawienie studentów. Innowacyjność studentów WOP-P jest rozwijana dzięki czterem głównym cechom programu Master: Po pierwsze, nauczanie opiera się na kompetencjach. Bardzo ważnym elementem całego programu jest „kurs meta” — kurs orientacyjny, podczas którego studenci uświadamiają sobie znaczenie rozwijania nowych, innowacyjnych postaw i kompetencji, które mają być nabyte w trakcie całego programu studiów. Studenci uczą się, jak przygotować profesjonalne portfolio, aby sprostać zmianom i wymaganiom globalnego świata, w którym potrzebne są kompetencje, elastyczność i kreatywność. Po drugie, proinnowacyjny charakter Master WOP P odzwierciedla model naukowiec-praktyk, który jest stosowany w programie magisterskim. Uczniowie są uświadamiani o potrzebie budowania mostów między „teoretycznym” światem akademickim a „praktycznym” światem organizacji. Ponadto w trakcie studiów magisterskich zachęcamy do współpracy międzykulturowej oraz obowiązkowej wymiany studentów i kadry dydaktycznej w formie trzytygodniowego okresu wymiany oraz dwutygodniowego, wspólnego, intensywnego uczenia się (Winterschool). Kolejnym ważnym aspektem stymulowania innowacyjności jest korzystanie z nowych technologii — zarówno jako narzędzia do nauki (stworzenie Wirtualnej Auli dla studentów i wykładowców WOP-P), jak i praktyki psychologicznej (np. innowacyjne wykorzystanie Internetu w zarządzaniu zasobami ludzkimi), które odpowiadają na potrzeby globalnego świata. Wyniki badań WOP-P to otwartość na nowe modele pracy, przełamywanie barier i stereotypów, znajomość nowych i kreatywnych rozwiązań, rozwój nowych kompetencji niezbędnych w globalnym świecie, takich jak elastyczność, gotowość na zmiany, wrażliwość i umiejętności prowadzenia dialogu międzynarodowego. Po ukończeniu tego programu psychologowie są ukierunkowani na tworzenie innowacji, które pomagają między innymi w transferze innowacji, przełamywaniu oporu przed wprowadzaniem innowacji przez organizacje.