Allen, D.A. (1988). Autistic spectrum disorders: clinical presentation in preschool children. Journal of Child Neurology, 3, 48–56.
Google Scholar
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: Fifth edition: DSM-5. Arlington: American Psychiatric Publishing.
Google Scholar
Elder, L.M., Dawson, G., Toth, K., Fein, D., & Munson, J. (2008). Head circumference as an early predictor of autism symptoms in younger siblings of children with autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1104–1111.
Google Scholar
Finegan, J.A., & Quarrington, B. (1979). Pre-, peri-, and neonatal factors and infantile autism. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 20, 119–128.
Google Scholar
Folstein, S., & Rutter, M. (1977). Genetic influences and infantile autism. Nature, 265, 726–728.
Google Scholar
Gałkowski, T. (1980). Usprawnienie dziecka autystycznego w rodzinie. Warszawa: Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem.
Google Scholar
Grabias, S. (1994). Język w zachowaniach społecznych. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Grabias, S. (2007). Język, poznanie, interakcja. In: T. Woźniak, & A. Domagała (eds.), Język, interakcja, zaburzenia mowy. Metodologia badań (p. 355–377). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (Mowa. Teoria – Praktyka. T. 2).
Google Scholar
Kanner, L. (1943). Autistic Disturbances of Affective Contact. Nervous Child, 2, 217–250.
Google Scholar
Kruk-Lasocka, J. (1994). Z problematyki autyzmu. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Olechnowicz, H. (2004). Wokół autyzmu. Fakty, skojarzenia, refleksje. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Pisula, E. (2000). Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja, etiologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Pisula, E. (2014). Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk: Harmonia.
Google Scholar
Schopler, E., Reichler, R.J., Lansing, M.D., & Marcus, L.M. (1994). Profil Psychoedukacyjny. Transl. A. Witkowska. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju).
Google Scholar