Bałachowicz J.: Czynniki warunkujące osiągnięcia uczniów klas III–VIII w nauce czytania. W: Sprawności językowe dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Red. J. Bałachowicz, J. Paluszewski. Warszawa, Wydaw. WSPS im. Marii Grzegorzewskiej 1995, s. 97–112.
Google Scholar
Bałachowicz J.: Konstruowanie tekstu uczniów klas II–IV na temat obrazka. W: Sprawności językowe dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Red. J. Bałachowicz, J. Paluszewski. Warszawa, Wydaw. WSPS im. Marii Grzegorzewskiej 1995, s. 7–17.
Google Scholar
Błeszyński J.: Diagnoza rozwoju mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną. W: Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki. Red. S. Milewski, E. Czaplewska. Gdańsk, Harmonia Universalis 2012, s. 177–221.
Google Scholar
Bobkowicz‑Lewartowska L.: Niepełnosprawność intelektualna. Diagnozowanie, edukacja i wychowanie. Gdańsk, Harmonia Universalis 2011.
Google Scholar
Bogdanowicz M.: Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa, WSiP 1991.
Google Scholar
Bogdanowicz M.: Realność dysleksji – historia badań, terminologia, definicja. W: Zaburzenia mowy. Red. S. Grabias. Lublin, Wydaw. UMCS 2001, s. 376–396.
Google Scholar
Bogdanowicz M.: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. W: Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska. Opole, Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego 2003, s. 491–535.
Google Scholar
Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: Fourth Edition: Text Revision: DSM-IV. Washington, American Psychiatric Association 1994.
Google Scholar
Domagała A., Mirecka U.: Grafomotoryka u dzieci w wieku 7–13 lat. Lublin, Wydaw. UMCS 2010.
Google Scholar
Domagała A., Mirecka U.: Grafomotoryka w diagnozie logopedycznej. „Logopedia” 2009, t. 38, s. 218–227.
Google Scholar
Domagała A., Mirecka U.: Ocena poziomu graficznego pisma dzieci w wieku 7–13 lat. W: Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy. Red. G. Krasowicz‑Kupis. Gdańsk, Grupa Wydawnicza „Harmonia” 2009, s. 312–322.
Google Scholar
Domagała A., Mirecka U.: Profil sprawności grafomotorycznych. Gdańsk, Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych 2010.
Google Scholar
Domagała A., Mirecka U.: Standard postępowania logopedycznego w przypadku dysleksji rozwojowej. „Logopedia” 2008, t. 37, s. 117–125.
Google Scholar
Gąsowska T., Pietrzak‑Stępkowska Z.: Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Warszawa, WSiP 1994.
Google Scholar
Górniewicz E.: Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń, Wydaw. Adam Marszałek 1998.
Google Scholar
Grabias S., Kurkowski Z.M., Woźniak T.: Logopedyczny test przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym. Lublin, Wydaw. UMCS 2002.
Google Scholar
ICD-10: International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems. Geneva 1992. Wyd. pol.: Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń w zachowaniu w ICD‑10. Warszawa, Uniwersyteckie Wydaw. Medyczne „Vesalius”, Instytut Psychiatrii i Neurologii 1998.
Google Scholar
Kania J.T.: Podstawy językoznawczej klasyfikacji zaburzeń mowy. W: Idem: Szkice logopedyczne. Lublin, Polskie Tow. Logopedyczne 2001, s. 11–30.
Google Scholar
Kostrzewski J.: Charakterystyka osób upośledzonych umysłowo. W: Upośledzenie umysłowe – Pedagogika. Red. K. Kirejczyk. Warszawa, PWN 1981, s. 97–129.
Google Scholar
Kostrzewski J., Wald I.: Podstawowe wiadomości o upośledzeniu umysłowym. W: Upośledzenie umysłowe – Pedagogika. Red. K. Kirejczyk. Warszawa, PWN 1981, s. 52–97.
Google Scholar
Kowalik S.: Rehabilitacja upośledzonych umysłowo. Warszawa, PWN 1981.
Google Scholar
Krasowicz‑Kupis G.: Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu i pisaniu u dzieci 6–9-letnich. Lublin, Wydaw. UMCS 1999.
Google Scholar
Lausch‑Żuk J.: Pedagogika osób z umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym. W: Pedagogika specjalna. Red. W. Dykcik. Poznań, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 1997, s. 131–147.
Google Scholar
Lubańska D.: Umiejętności czytania uczniów klas VIII. W: Sprawności językowe dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Red. J. Bałachowicz, J. Paluszewski. Warszawa, Wydaw. WSPS im. Marii Grzegorzewskiej 1995, s. 81–96.
Google Scholar
Melanowicz J.: Proces czytania i pisania i trudności w jego opanowaniu. W: Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Red. H. Wasyluk‑Kuś. Warszawa, WSiP 1984, s. 17–34.
Google Scholar
Michalik M.: Błędy w pisemnych wypowiedziach uczniów szkoły specjalnej. „Szkoła Specjalna” 2006, nr 2, s. 104–115.
Google Scholar
Minczakiewicz E.: Z badań nad zaburzeniami mowy u dzieci upośledzonych umysłowo. W: Zagadnienia oligofrenopedagogiki. Red. J. Pańczyk. Warszawa, WSiP 1989, s. 7–34.
Google Scholar
Rakowska A.: Język, komunikacja, niepełnosprawność. Wybrane zagadnienia. Kraków, Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej 2003.
Google Scholar
Spionek H.: Zaburzenia rozwoju u uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa, PWN 1985.
Google Scholar
Tarkowski Z.: Zaburzenia mowy upośledzonych umysłowo. W: Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska. Opole, Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego 1999, s. 489–495.
Google Scholar
Wróbel T.: Pismo i pisanie w nauczaniu początkowym. Warszawa, WSiP 1985.
Google Scholar