Afolter F.: Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Przeł. T. Duliński. Warszawa, WSiP 1997.
Google Scholar
Ayres A.J.: Dziecko a integracja sensoryczna. Przeł. J. Okuniewski. Gdańsk, Harmonia Universalis 2015.
Google Scholar
Gibson J.J.: The senses conscidered as perceptual systems. Boston, Houghton Mifflin 1966; za: A. Schetz: Percepcja bez wrażeń zmysłowych. „Nowa Psychologia” J.J. Gibsona. „Roczniki Psychologiczne” 2013, t. 15, nr 1, s. 45.
Google Scholar
Grabowska A.: Percepcja wzrokowa i jej analogie do innych form percepcji. W: Mózg i zachowanie. Red. T. Górska, A. Grabowska, J. Zagrodzka. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 1997, s. 147–183.
Google Scholar
Hickok G.: Mit neuronów lustrzanych. Rzetelna neuronauka komunikacji i poznania. Przeł. K. Cipora, A. Machniak. Kraków, Copernicus Center Press 2016.
Google Scholar
Kinalski. R.: Neurofizjologia kliniczna dla neurorehabilitacji. Podręcznik dla studentów i absolwentów wydziałów fizjoterapii. Wrocław, MedPharm Polska 2008.
Google Scholar
Kranowitz C.S.: Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Przeł. A. Sawicka-Chrapkowicz. Gdańsk, Harmonia Universalis 2011.
Google Scholar
Kurcz I.: Pamięć, uczenie się, język. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 1995.
Google Scholar
Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Red. przekł. S. Pużyński, J. Wciórka. Kraków–Warszawa, Uniwersyteckie Wydaw. Medyczne „Vesalius” 2007.
Google Scholar
LeDoux J.: Mózg emocjonalny. Tajemnicze podstawy życia emocjonalnego. Przeł. A. Jankowski. Poznań, Media Rodzina 2000 .
Google Scholar
Lorenc Z., Wróbel T.: Nauka czytania i pisania. W: Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1–3. Red. M. Lelonka, T. Wróbel. Warszawa, WSiP 1990, s. 196–197.
Google Scholar
Matyja M.: Neurorozwojowa analiza wad postawy ciała u dzieci i młodzieży. Katowice, Wydaw. Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach 2012.
Google Scholar
Neuropsychologia kliniczna. Uraz mózgu. T. 1: Procesy poznawcze i emocjonalne. Red. M. Pąchalska. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 2007.
Google Scholar
Niechaj A.: Fizjologia receptorów. W: Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej i klinicznej. Red. W.Z. Traczyk, A. Trzebski. Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL 2015, s. 91–99.
Google Scholar
Panasiuk J.: Strategie komunikacyjne w przypadkach afatycznych zaburzeń mowy. W: Diagnoza neuropsychologiczna. Metodologia i metodyka. Red. A. Borkowska, E.M. Szepietowska. Lublin, Wydaw. UMCS 2000, s. 149–182.
Google Scholar
Pert C.B.: Molekuły emocji. Naukowe dowody na łączność ciała i duszy. Białystok, Studio Astropsychologii 2014.
Google Scholar
Podstawy neuropsychologii klinicznej. Red. Ł. Domańska, A. Borkowska. Lublin, Wydaw. UMCS 2008.
Google Scholar
Piotrowska M., Szymańska M.: Nowe już w szkole. Warszawa, Nowa Era 2009.
Google Scholar
Przybyla O.: Integracja sensoryczna w edukacji polonistycznej. W: Dialog z rzeczywistością. Język. Literatura. Kultura. Red. Z. Trzaskowski. Kielce, [Kieleckie Towarzystwo Naukowe], Instytut Filologii Polskiej Akademii Świętokrzyskiej im. J. Kochanowskiego 2007, s. 467–476.
Google Scholar
Przybyla O.: Analiza dźwiękowej realizacji mowy w antropomotorycznej perspektywie opisu. „Forum Logopedyczne” 2013, nr 21, s. 63–79.
Google Scholar
Przybyla O.: Motoryczne zdolności koordynacyjne w świetle badań nad mową. W: Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki. Gdańsk, Harmonia Universalis 2015, s. 322–363.
Google Scholar
Przybyla O.: Procesy przetwarzania sensorycznego w stymulowaniu rozwoju małego dziecka. W: Wczesna interwencja logopedyczna. Red. K. Kaczorowska-Bray, S. Milewski. Gdańsk, Harmonia Universalis 2016, s. 100–117.
Google Scholar
Przybyla O.: Zaburzenie rozwoju koordynacji – dyspraksja. Przegląd badań. „Logopedia Silesiana” 2016, t. 5, s. 227–248.
Google Scholar
Rivard L. et al.: Developmental Coordination Disorder (DDC). In: Physical therapy for children. Eds. S.K. Campbell, R.J. Palisano, M.N. Orlin. St. Louis, Saunders Elsevier 2012.
Google Scholar
Rodak H.: Terapia dziecka z wadą wymowy. Warszawa, Wydaw. Uniwersytetu Warszawskiego 2002, s. 43–44.
Google Scholar
Sacks O.: Oko umysłu. Przeł. J. Lang. Poznań, Zysk i S-ka 2010.
Google Scholar
Sadowska L. Banaszek G.: Neurokinezjologiczna diagnostyka niemowląt z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego. W: Neurokinezjologiczna diagnostyka i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego. Red. L. Sadowska. Cz. 1. Wrocław, Wydaw. AWF 2001, s. 115−174.
Google Scholar
Schetz A.: Percepcja bez wrażeń zmysłowych. „Nowa Psychologia” J.J. Gibsona. „Roczniki Psychologiczne” 2013, t. 15, nr 1, s. 31–53.
Google Scholar
Searl J.R.: Umysł. Krótkie wprowadzenie: Przeł. J. Karłowski. Poznań, Dom Wydawniczy Rebis 2010.
Google Scholar
Smits-Engelsman B.C. et al: Fine motor deficiencies in children diagnosed as DCD based on poor grapho-motor ability. “Human Movement Science” 2001, Vol. 20, Issues 1–2, p. 161–182.
Google Scholar
Taylor J.B.: Udar i przebudzenie. Moja podróż w głąb mózgu. Przeł. J. Żuławnik. Łódź, Galaktyka 2015.
Google Scholar
Tokarz F.: Nerwowe ośrodkowe i obwodowe zaburzenia mowy oraz głosu (afazja, dyzartria, dysfonia, mutyzm). W: Foniatria kliniczna. Red. A. Pruszewicz. Warszawa, PZWL 1992, s. 263–278.
Google Scholar
Tłokiński W.: Mowa. Przegląd problematyki dla psychologów i pedagogów. Warszawa, PWN 1982.
Google Scholar
Walsh K.W.: Neuropsychologia kliniczna. Przeł. B. Mroziak. Warszawa, PWN 1998.
Google Scholar
Wann J.P., Mon-Williams M., Rushton K.: Postural control and co-ordination disorders: The swinging room revisited. “Human Movement Science” 1998, Vol. 17, Issues 4–5, p. 491–514;
Google Scholar
Williams H.G., Wollacott M.: Characteristics of neuromuscular responses underlying posture control in clumsy children. “Motor Development: Research and Reviews” 1997, Vol. 1, p. 8–23.
Google Scholar
Wilgocka-Okoń B.: Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich. Poznań: Wydaw. Akademickie Żak 2003.
Google Scholar
Żernicki B.: Uszkodzenie mechanizmu uczenia się w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. W: Mózg i zachowanie. Red. T. Górska, A. Grabowska, J. Zagrodzka. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 1997, s. 184–191.
Google Scholar