Abrahams P.: Fizjologia. Wszystko, co trzeba wiedzieć o działaniu organizmu człowieka. Przeł. P. Kostrzewski. Warszawa 2010.
Google Scholar
Buryn U. et al.: Mój uczeń nie słyszy. Poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych. Warszawa, Ministerstwo Edukacji Narodowej 2011.
Google Scholar
Dryżałowska G.: Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna. Warszawa, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego 2007.
Google Scholar
Ilg F.L., Ames L.B., Baker S.M.: Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy. Przeł. M. Przylipiak. Gdańsk, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne 2007.
Google Scholar
Kaiser- Grodecka I.: Charakterystyka wybranych procesów poznawczych u dzieci głuchych. W: Psychologia dziecka głuchego. Red. T. Gałkowski, I. Kaiser-Grodecka, J. Smoleńska. Warszawa, , Państwowe Wydaw. Naukowe 1988, s. 118–119.
Google Scholar
Krakowiak K.: Studia i szkice o wychowaniu dzieci z uszkodzeniami słuchu. Lublin, Wydaw. Marii Curie-Skłodowskiej 2006.
Google Scholar
Kuczkowski J.: Phisiology and Pathology of Hearing. W: Surdologopedia. Teoria i praktyka. Red. E. Muzyka-Furtak. Gdańsk, Harmonia Universalis 2015, s. 26–27.
Google Scholar
Kułakowska Z.: Wczesne uszkodzenie dojrzewającego mózgu. Od neurofizjologii do rehabilitacji. Lublin, Folium 2003.
Google Scholar
Kurkowski Z.: Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego. W: Surdologopedia. Teoria i praktyka. Red. E. Muzyka-Furtak. Gdańsk, Harmonia Universalis 2015, s. 55–56.
Google Scholar
Morawiec-Bajda A.: Podstawy anatomii i fizjologii zmysłu słuchu i równowagi. W: Otolaryngologia. Skrypt dla studentów medycyny i stomatologii. Red. B. Latkowski. Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL 1995, s. 7–56.
Google Scholar
Narkiewicz O.: Narząd przedsionkowo-ślimakowy. W: Anatomia człowieka. J. Sokołowska-Pituchowa. Warszawa, Wydaw. Lekarskie PZWL 2000, s. 851–866.
Google Scholar
Obrębowski A.: Podstawowe wiadomości z filo- i ontogenezy oraz anatomii narządu słuchu. W: Zarys audiologii klinicznej. Red. A. Pruszewicz. Poznań, Wydaw. Akademii Medycznej im. Karola Marcinkowskiego 2000, s. 39–60.
Google Scholar
Perier O.: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Aspekty medyczne, wychowawcze, socjologiczne i psychologiczne. Przeł. T. Gałkowski. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 1992.
Google Scholar
Skarżyński H., Mueller-Malesińska M., Wojnarowska W.: Klasyfikacje zaburzeń słuchu. Warszawa, Audiofonologia X 1997, s. 55–56.
Google Scholar
Smoleńska J., Niedosłyszący. W: Psychologia dziecka głuchego. Red. T. Gałkowski, I. Kaiser-Grodecka, J. Smoleńska. Warszawa, Państwowe Wydaw. Naukowe 1988, s. 257.
Google Scholar
Stachyra J.: Zdolności poznawcze i możliwości umysłowe uczniów z uszkodzonym słuchem. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2001.
Google Scholar
Szczepankowski B.: Niesłyszący, głusi, głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne 1999.
Google Scholar