Opublikowane: 2022-06-28

Organizacja terapii logopedycznej dzieci z autyzmem i nie tylko. Modele działania

Jacek Jarosław Błeszyński Logo ORCID

Abstrakt

W artykule przedstawiono terapię logopedyczną stosowaną w pracy z dziećmi z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, wychodząc od istoty podejmowanych działań, zakresu i form prowadzonych oddziaływań oraz współorganizacji procesu wspomagającego. Specyfika problemu nabywania kompetencji językowych dzieci z autyzmem, różnorodność uwarunkowań (w tym wiek i progresywność lub/i regresywność rozwoju), jak również indywidualne nabywanie tej umiejętności są elementami osiowymi w kształtowaniu modelu terapii. Organizacja, wsparcie techniczne i otoczenie (poziom jego zaangażowania) są istotnymi elementami wspomagającymi, a czasem determinującymi uzyskiwane efekty terapii.

Słowa kluczowe:

autyzm , ASD , terapia logopedyczna , organizacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Błeszyński, J. J. (2022). Organizacja terapii logopedycznej dzieci z autyzmem i nie tylko. Modele działania. Logopedia Silesiana, 11(1), 1–33. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2022.11.01.01

Cited by / Share

Tom 11 Nr 1 (2022)
Opublikowane: 2022-07-01


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.