Albińska E., 2005, Pedagogika ekologiczna, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 4, litera P, red. T. Pilch, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 129–135.
Google Scholar
Bińczyk E., 2018, Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Bustin R., Lambert D., Tani S., 2020, The Development of GeoCapabilities: Reflections, and the Spread of an Idea, “International Research in Geographical and Environmental Education”, 29 (3), s. 201–205, https://doi.org/10.1080/10382046.2020.1749773.
Google Scholar
Downe-Wamboldt B., 1992, Content Analysis: Method, Applications, and Issues, “Health Care for Women International”, 13 (3), s. 313–321, https://doi.org/10.1080/07399339209516006.
Google Scholar
Gola B., 2018a, Etyka środowiskowa w edukacji ekologicznej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Google Scholar
Gola B., 2018b, Etyka środowiskowa w edukacji ekologicznej. Analiza treści wybranych podręczników do przyrody, biologii i edukacji wczesnoszkolnej, „Opinie Edukacyjne Polskiej Akademii Umiejętności. Prace Komisji PAU do Oceny Podręczników Szkolnych”, t. 16, s. 23–58, https://pau.krakow.pl/podreczniki/tom_xvi/tXVI.pdf [dostęp: 02.12.2022].
Google Scholar
https://geologos.us.edu.pl/index.php/ksiega-abstraktow/ [dostęp: 02.12.2022].
Google Scholar
Junges J.R., 2016, What is the Future of Ethics Teaching in the Environmental Sciences?, “International Journal of Ethics Education”, 1, s. 127–135, https://doi.org/10.1007/s40889-016-0010-2.
Google Scholar
Krippendorff K., 2004, Content Analysis. An Introduction to its Methodology, Sage Publications, California.
Google Scholar
Mayring P., 2000, Qualitative Content Analysis, “Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research”, 1 (2), Art. 20, s. 1–10, https://doi.org/10.17169/fqs-1.2.1089.
Google Scholar
Milerski B., Śliwerski B., red., 2000, Pedagogika. Leksykon PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Mogias A., Boubonari T., Kevrekidis T., 2021, Examining the Presence of Ocean Literacy Principles in Greek Primary School Textbooks, “International Research in Geographical and Environmental Education”, 30 (4), s. 314–331, https://doi.org/10.1080/10382046.2021.1877953.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., Przybyla O., 2021, Edukacja ekologiczna/klimatyczna w podstawie programowej i w seriach podręczników szkolnych do nauczania języka polskiego (jako ojczystego), „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2 (28), s. 1–30, https://doi.org/10.31261/PS_P.2021.28.02.
Google Scholar
Ochwat M., 2020, (Współ)myślenie w humanistyce. Literackie ekokształcenie w epoce antropocenu, „Polonistyka. Innowacje”, nr 12, s. 31–51, https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.3.
Google Scholar
Paluch M., 2022, Pedagogika lasu i pierwsze ścieżki jej teoretycznych konceptualizacji, „Forum Pedagogiczne”, t. 12, nr 2, s. 17–30, https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.02
Google Scholar
Papuziński A., 1998, Życie – nauka – ekologia. Prolegomena do kulturalistycznej filozofii ekologii, Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Bydgoszcz.
Google Scholar
Peräkylä A., 2010, Analiza rozmów i tekstów, w: Metody badań jakościowych, t. 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 325–349.
Google Scholar
Rubacha K., 2005, Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin, w: Pedagogika, t. 1: Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 21–33.
Google Scholar
Surmeli H., Saka M., 2013, Preservice Teachers’ Anthropocentric, Biocentric, and Ecocentric Environmental Ethics Approaches, “International Journal of Academic Research”, Part B, 5 (5), s. 159–163, https://doi.org/10.7813/2075-4124.2013/5-5/B.23.
Google Scholar
Tracana R.B. et al., 2008, Analysing the Theme of Pollution in Portuguese Geography and Biology Textbooks, “International Research in Geographical and Environmental Education”, 17 (3), s. 199–211, https://doi.org/10.1080/10382040802168289.
Google Scholar
Tuszyńska L., 2018, Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Google Scholar
Tyburski W., 2013, Dyscypliny humanistyczne i ekologia, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Google Scholar
Waters C.N. et al., 2022, Epochs, Events and Episodes: Marking the Geological Impact of Humans, “Earth-Science Reviews”, vol. 234, November, https://doi.org/10.1016/j.earscirev.2022.104171.
Google Scholar
Kacprzak E., Ładzińska A., Ogrodowczyk M., Wójcicka G., Sawicka K., Swoboda E., 2020, Wielka Przygoda. Podręcznik kl. 1, cz. 2, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Marko-Worłowska M., Szlajfer F., Stawarz J., 2020, Tajemnice przyrody. Podręcznik do przyrody dla klasy czwartej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Rożyńska M., Szwejkowska-Kulpa A., 2018a, Uczymy się z BRATKIEM. Podręcznik kl. 1, cz. 3, Operon, Gdynia.
Google Scholar
Rożyńska M., Szwejkowska-Kulpa A., 2018b, Uczymy się z BRATKIEM, Podręcznik kl. 1, cz. 4, Operon, Gdynia.
Google Scholar
Sągin B., Boczarowski A., Sęktas M., 2018, Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy ósmej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Sągin B., Boczarowski A., Sęktas M., 2021, Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy ósmej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Schumacher E., Zarzycka I., Preibisz-Wala K., 2018, Szkolni Przyjaciele. Podręcznik, kl. 2, cz. 2, WSiP, Warszawa.
Google Scholar
Schumacher E., Zarzycka I., Preibisz-Wala K., 2019, Szkolni Przyjaciele. Podręcznik, kl. 2, cz. 3, WSiP, Warszawa.
Google Scholar
Schumacher E., Zarzycka I., Preibisz-Wala K., 2020, Szkolni Przyjaciele. Podręcznik, kl. 3, cz. 2, WSiP, Warszawa.
Google Scholar
Sęktas M., Stawarz J., 2018, Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy piątej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Stawarz J., 2022, Puls życia. Podręcznik do biologii dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar