Cudak R., red., 2006, Literatura polska w świecie. Zagadnienia recepcji i odbioru, Katowice.
Google Scholar
Dubisz S., red., 1997, Język polski poza granicami kraju, Opole.
Google Scholar
Europejski system opisu kształcenia językowego, 2003, Warszawa.
Google Scholar
Gąsowska K., Mazińska-Szumska M., red., 2006, Oświata polonijna na początku XXI wieku. Stan i perspektywy. Wybór materiałów z V Forum Oświaty Polonijnej, Kraków, 22–24 czerwca 2006, Kraków, 2006.
Google Scholar
Janowska I., Lipińska E., Seretny A., 2006, Program autorski – wskazówki dla nauczycieli szkół polonijnych, w: Gąsowska K., Mazińska-Szumska M., red., Oświata polonijna na początku XXI wieku. Stan i perspektywy. Wybór materiałów z V Forum Oświaty Polonijnej, Kraków, 22–24 czerwca 2006, s. 271–287.
Google Scholar
Janowska I., Lipińska E., Seretny A., 2007, Kształcenie językowe w szkołach polonijnych, nauczanie języka jako obcego czy ojczystego, „Przegląd Polonijny”, z.4.
Google Scholar
Jędrychowska M., Kłakówna Z.A., 1999, To lubię! Teksty i zadania Klasa I gimnazjum, Warszawa.
Google Scholar
Knopek J., red., 2006, Funkcje i zadania elit w środowiskach polonijnych, Toruń.
Google Scholar
Kozłowski J., red., 2008, Szkolnictwo parafialne w upowszechnianiu języka i kultury polskiej w środowiskach polonijnych. Materiały z konferencji naukowej w Poznaniu 14–17 lipca 1988 roku, Poznań.
Google Scholar
Lipińska E., 2001, Proces stawania się dwujęzycznym. Studium przypadku polskiego chłopca w Australii (niepublikowana część rozprawy doktorskiej), Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., 2003, Język ojczysty, język obcy, język drugi. Wstęp do badań dwujęzyczności, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., 2006, Sposoby angażowania prawej półkuli mózgowej w proces efektywnego przyswajania materiału językowego, w: Seretny A., Lipińska E., red., Sprawności przede wszystkim. Materiały z konferencji Sekcji Glottodydaktycznej Stowarzyszenia „Bristol”.
Google Scholar
Lipińska E., PukasPalimąka D., 2006, Literatura polska w szkołach polonijnych, w: Cudak R., red., Literatura polska w świecie Zagadnienia recepcji i odbioru.
Google Scholar
Miodunka W., red., 1990, Język polski na świecie, Warszawa.
Google Scholar
Miodunka W., 1990a, Wstęp, do: Miodunka W., red., Język polski na świecie, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 1990b, Moc języka i jej znaczenie w kontaktach językowych i kulturowych, w: Miodunka W., red., Język polski na świecie, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 1999, Stan badań nad Polonią i Polakami w świecie. „Przegląd Polonijny”, z. 1.
Google Scholar
Mrozowska H., 2001, Tekst literacki jako strategia dydaktyczna w nauce języka obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 3.
Google Scholar
Seretny A., 2006, Tekst literacki w nauczaniu języka obcego/drugiego – między percepcją a recepcją dzieła, w: Cudak R., red., Literatura polska w świecie. Zagadnienia recepcji i odbioru.
Google Scholar
Seretny A., 2006a, Nauka o literaturze i teksty literackie w nauczaniu języka polskiego jako obcego/drugiego, w: Lipińska E., Seretny A., red., Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego.
Google Scholar
Seretny A., 2006b, Między chęcią a niemożnością – teksty literackie a nauczanie języka obcego, „Języki Obce w Szkole” nr 6.
Google Scholar
Seretny A., Lipińska E., 2006, Szkoły etniczne w Stanach Zjednoczonych a kształcenie przyszłych elit, w: Knopek J., red., Funkcje i zadania elit w środowiskach polonijnych, Kraków.
Google Scholar
Sibiga Z., 1999, Sprawność językowa uczniów szkół polonijnych Stanów Zjednoczonych, Rzeszów.
Google Scholar
Szydłowska-Ceglowa B., 1991, Sytuacja języka polskiego na obczyźnie, w: Kozłowski J., red., Szkolnictwo parafialne w upowszechnianiu języka i kultury polskiej w środowiskach polonijnych. Materiały z konferencji naukowej w Poznaniu 14–17 lipca 1988 roku.
Google Scholar