Opublikowane: 2020-09-23

Czy popularna powieść kobieca może być powieścią społecznie zaangażowaną? Kilka refleksji o tematach, gatunkach i stereotypach

Bernadetta Darska Logo ORCID

Abstrakt

The article aims to present the themes of popular contemporary women’s novels. The contexts for the analyses are stereotypes of sex and commercial expectations. The marketing strategy of the publishers and authors is important as well as the changing rules about creating the image of an author by the media. Pretending social involvement in popular women’s novels is connected with marketing strategies and the need to refer to popular subjects is of secondary importance. What is important, however, is the literary awareness of the authors and the capacity of recognizing the place of one’s own creativity on the map of pop culture.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Darska, B. (2020). Czy popularna powieść kobieca może być powieścią społecznie zaangażowaną? Kilka refleksji o tematach, gatunkach i stereotypach. Postscriptum Polonistyczne, 20(2), 43–62. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/9887

Tom 20 Nr 2 (2017)
Opublikowane: 2020-10-26


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.