Archiwalny numer


Edukacja literacka i kulturowa

Prawda i fikcja w Quo vadis Henryka Sienkiewicza

Magdalena Wiśniowska-Kopeć
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 9-24

Zdobywanie twierdzy, czyli jak zaskoczyć szesnastolatków Sienkiewiczem

Anna Meisner
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 25-35

Clair de Lune w muzycznej impresji Claude’a Debussy’ego i wierszu Melodia mgieł nocnych (Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym) Kazimierza Przerwy‑Tetmajera. Szkic o zespalaniu słowa z dźwiękiem na lekcjach języka polskiego

Agata Kucharska-Babula
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 37-54

Pamięć Limanowszczyzny. Lekcja dialogu między literaturą międzywojenną a współczesną antropologią polonistyczną

Katarzyna Maria Pławecka
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 55-78

Śmierć żuczka in flagranti (Bajka o królewnie, której nie było Marka Krystiana Emanuela Baczewskiego)

Magdalena Paprotny-Mech
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 79-92

BookTube. Młodzi dorośli o książkach i literaturze

Kamila Rogowicz
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 93-100

Dawne portrety fotograficzne kontra selfie? Fotografia jako temat i przedmiot lekcji języka polskiego

Jadwiga Maksym-Kaczmarek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 101-114

Światu nie mamy czego zazdrościć — o studenckich lekcjach dobrego sąsiedztwa i (gość)inności na podstawie najnowszych reportaży. Implikacje dydaktyczne

Magdalena Ochwat
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 115-136

Trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym, czyli uczeń z dyspraksją na lekcjach języka polskiego

Olga Przybyla
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 139-162

Kompetencje tekstotwórcze absolwentów szkół ponadgimnazjalnych(na podstawie analizy rozprawek maturalnych)

Danuta Krzyżyk
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 163-192

Frazeologizmy somatyczne z komponentem krew w szkolnych słownikach frazeologicznych

Emilia Czarnota
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 193-208

Cywilizacyjne i technologiczne uwarunkowania kompetencji ortograficznej uczniów — wyniki badań empirycznych

Sebastian Sowa
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 209-221

Obraz Bożego Narodzenia i Wielkanocy w języku dziesięcioletnich dzieci

Urszula Jęczeń , Natalia Pawlik
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 223-250

„Pełne wzlotów i upadków” — o charakterze i zachowaniu dziewczyny w listach z prasy młodzieżowej

Maria Wacławek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 251-271

Dialog studenta i nauczyciela polonisty w przestrzeni praktyki zawodowej realizowanej na studiach polonistycznych o profilu praktycznym

Małgorzata Pachowicz
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 275-287


Varia

Odpowiedzialność prawna nauczyciela

Bartosz Kopeć
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 289-299


Artykuły recenzyjne i recenzje

Literatura jako challenge? Media społecznościowe na tapecie — nauczyciele i uczniowie przy tablicy i… tablecie

Mirosław Grzegórzek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 303-310

O szkicach na temat magicznych światów w „ikonicznej”, „zapomnianej” lub „niedostrzeżonej” literaturze adresowanej do młodych odbiorców

Marta Nadolna-Tłuczykont
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 311-320

Miejsce postpamięci w edukacji międzykulturowej

Małgorzata Wójcik-Dudek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2018 | Abstrakt | s. 321-334


Tom 33 (2024)
Opublikowane: 2024-12-31


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Logo DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.