Baudrillard, Jean. The Consumer Society: Myths and Structures. London: Sage, 1998.
Google Scholar
Bauman, Zygmunt. Konsumowanie życia. Przeł. Monika Wyrwas-Wiśniewska. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009.
Google Scholar
Bauman, Zygmunt. Płynne życie. Przeł. Tomasz Kunz. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2007.
Google Scholar
Beck, Valentin, Bernd Ladwig. “Veganism and Ethical Consumerism”. In Encyclopedia of Business and Professional Ethics, eds. Deborah C. Poff and Alex C. Michalos. Cham: Springer, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-319-23514-1_1286-1.
Google Scholar
“Business and Food Sales”. https://www.vegansociety.com/news/media/statistics/business-and-food-sales (dostęp: 12.09.2022).
Google Scholar
Clarke, David B. The Consumer Society and the Postmodern City. London: Routledge, 2003.
Google Scholar
Cooney, Nick. Veganomics: The Surprising Science on What Motivates Vegetarians from the Breakfast Table to the Bedroom. New York: Lantern Books, 2015.
Google Scholar
“Definition of Veganism”. https://www.vegansociety.com/go-vegan/definition-veganism (dostęp: 23.09.2022).
Google Scholar
Emerson, Ralph Waldo. “Self-Reliance”. https://math.dartmouth.edu/~doyle/docs/self/self.pdf (dostęp: 02.11.2022).
Google Scholar
Fox, Katrina. “Vegan Initiatives Are Taking Off In The Corporate Workplace - - And It’s Good For Business”. Forbes. 06.07.2018. https://www.forbes.com/sites/katrinafox/2018/07/06/vegan-initiatives-are-taking-off-in-the-corporate-workplace-and-its-good-for-business/?sh=4a166de74274 (dostęp: 10.10.2022).
Google Scholar
Giraud, Eva Haifa. Veganism. Politics, Practice, and Theory. London: Bloomsbury Academic, 2021.
Google Scholar
Godfrey, Tony. Conceptual Art. London: Phaidon, 2008.
Google Scholar
Goodman, Russell. “Transcendentalism”. The Stanford Encyclopedia of Philosophy. Fall 2023 Edition. 12.09.2023. https://plato.stanford.edu/archives/fall2023/entries/transcendentalism/ (dostęp: 08.10.2022).
Google Scholar
Heath, Joseph, Andrew Potter. Bunt na sprzedaż. Dlaczego kultury nie da się zagłuszyć. Przeł. Hanna Jankowska. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, 2010.
Google Scholar
“History”. https://www.vegansociety.com/about-us/history (dostęp: 03.09.2022).
Google Scholar
Holmes, Harry. “Veganism and the Pitfalls of ‘Ethical’ Consumerism”. Bright Green. 25.01.2019. https://bright-green.org/2019/01/25/veganism-and-the-pitfalls-of-ethical-consumerism/ (dostęp: 02.08.2023).
Google Scholar
https://vondshoes.com/ (dostęp: 03.11.2022).
Google Scholar
https://www.kvdveganbeauty.com/about-kvd (dostęp: 28.10.2022).
Google Scholar
Iwański, Łukasz. „Społeczeństwo konsumpcyjne w ujęciu Zygmunta Baumana”. Kultura i Społeczeństwo, nr 4 (2015): 3–22.
Google Scholar
Jana, Rosalind. “Everything You Need to Know About Buying Vegan Fashion”. Vogue. 14.01.2021. https://www.vogue.fr/fashion/article/everything-to-know-about-vegan-fashion (dostęp: 05.11.2022).
Google Scholar
Lee, Eun-Jung. “A Prototype of Multicomponent Brand Personality Structure: A Consumption Symbolism Approach”. Psychology & Marketing, vol. 30, iss. 2 (2013): 173–186. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/mar.20596 (dostęp: 20.12.2022).
Google Scholar
Leenaert, Tobias. Jak stworzyć wegański świat. Podejście pragmatyczne. Przeł. Aleksandra Paszkowska. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2019.
Google Scholar
Marks, Karol. Kapitał. Krytyka ekonomii politycznej. T. 1. Przeł. Henryk Lauer, M. Kwiatkowski, J. Heryng, Ludwig Selen. Warszawa: Książka i Wiedza, 1970.
Google Scholar
Mętrak-Ruda, Natalia. Warzywa zjedz, mięso zostaw. Krótka historia wegetarianizmu. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2022.
Google Scholar
“New Book ‘Vegan Marketing Success Stories’ Explores Marketing Tactics for Vegan Businesses”. Vegconomist. 04.08.2022. https://vegconomist.com/marketing-and-media/vegan-marketing-success-stories-book/ (dostęp: 04.01.2023).
Google Scholar
Park, Choong Whan, Deborah J. Macinnis, Joseph Priester, Andreas B. Eisingerich, Dawn Iacobucci. “Brand Attachment and Brand Attitude Strength: Conceptual and Empirical Differentiation of Two Critical Brand Equity Drivers”. Journal of Marketing, vol. 74, iss. 6 (2010): 1–17. https://journals.sagepub.com/doi/10.1509/jmkg.74.6.1 (dostęp: 12.12.2022).
Google Scholar
Robbins, John. Diet for a New America. Novato, CA: New World Library, 2012.
Google Scholar
Sexton, Alexandra E., Tara Garnett, Jamie Lorimer. “Vegan Food Geographies and the Rise of Big Veganism”. Progress in Human Geography, vol. 46 (2) (2022): 605–628.
Google Scholar
Stewart, Kate, Matthew Cole. “Veganism Has Always Been More About Living an Ethical Life than Just Avoiding Meat and Dairy”. The Conversation. 07.01.2020. https://theconversation.com/veganism-has-always-been-more-about-living-an-ethical-life-than-just-avoiding-meat-and-dairy-129307 (dostęp: 01.08.2023).
Google Scholar
Tschorn, Adam. “Kat Von D is Sorry about that Anti-Vaxx Post: ‘I was Completely Uninformed’”. Los Angeles Times. 13.03.2020. www.latimes.com/lifestyle/story/2020-03-13/kat-von-d-anti-vaxx-post-cosmetics-vegan-shoes (dostęp: 15.10.2022).
Google Scholar
Žižek, Slavoj. “A Descent into the Maelstrom”. In Against the Double Blackmail: Refugees, Terror and Other Troubles with the Neighbours, 10–16. London: Penguin, 2017.
Google Scholar