Artykuł polemizuje z tekstem Pawła T. Skoczygłowy, mianowicie z tezami że (a) orzeczenie Trybunał Konstytucyjnego z 10 XII 2014 r. o dopuszczalności uboju rytualnego w Polsce jest właściwe; (b) ubój rytualny jesr usprawiedliwiony moralnie; (c) rytualne zabijanie zwierząt bez ogłuszania jest procederem stosunkowo humanitarnym. W szczególności, po pierwsze, Trybunał Konstytucyjny wykroczył poza petitum wniosku złożonego przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich, po drugie, dopuszczono ubój nie tylko na potrzeby religijne wyznawców judaizmu i islamu, ale także, komercyjny, po trzecie, ubój rytualny, może kiedyś był bardziej humanitarny, ale już nie jest. Wreszcie, Polska może stawiać wyżej interesy zwierząt niż inne kryteria, ale nie musi tego czynić.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Nr 2 (12) (2023)
Opublikowane: 2024-04-10