Archiwalny numer

Nr 1 (36) (2011)

Twórczość – ekspresja – aktywność artystyczna w rozwoju dzieci i młodzieży

Opublikowane: 2020-08-12

 

Artykuły zawarte w publikacji dostępne są też w wersji elektronicznej:
Central and Eastern European Online Librarywww.ceeol.com

Liczba artykułów: 23
Chowanna 1(36)2011 Spis treści

Od Redakcji

Wstęp

Katarzyna Krasoń
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | s. 7-10


Studia i rozprawy

Czego nie wiemy o twórczości w szkole? Obszary zdeformowane, ignorowane i/lub zaniedbane

Janina Uszyńska‑Jarmoc
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 13-24

„Twórczy mix?” Twórcze przywództwo nauczyciela, twórczy klimat szkoły i twórcza samoskuteczność uczniów

Maciej Karwowski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 27-43

Zmotywowana kreatywność: synergia motywacyjna postawy twórczej młodzieży

Maciej Karwowski , Jacek Gralewski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 46-58

Rozwój przez nabywanie kompetencji(w aspekcie uwarunkowań aktywności twórczej)

Monika Wróblewska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 59-69

Drama kreatywna — perspektywa rozwojowa

Kamila Witerska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 72-82

Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna. Przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych

Alicja Gałązka
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 83-104

Aktywność artystyczna młodzieży w zakresie teatru

Marek Świeca
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 105-113

Nowe wymiary ewaluacji osiągnięć artystycznych uczniów szkół muzycznych

Urszula Bissinger‑Ćwierz
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 115-132

Działania twórcze w dydaktyce języka francuskiego jako obcego w perspektywie współczesnych podręczników

Elżbieta Jastrzębska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 133-150

Wychowanie przez sztukę w edukacji literackiej dziecka

Alicja Ungeheuer‑Gołąb
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 151-161

Twórczość literacka studentów piotrkowskiej polonistyki

Danuta Mucha
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 163-171

Obraz jako czynnik wspomagający rozwój twórczości dziecka

Elżbieta Płóciennik
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 173-196

Ekspresja malarzy XX wieku jako inspiracja twórczych poszukiwań adolescentów

Dorota Świdźińska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 197-206

Mandala jako forma ekspresji młodzieży. W kręgu jungowskich inspiracji

Ryszarda Ewa Bernacka , Dorota Turska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 207-225

Predylekcje do twórczości codziennej i ryzyko osamotnienia młodzieży — ramowy model teoretyczny i diagnoza stanu w obszarze zjawisk

Małgorzata Łączyk
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 227-244

Rozumienie emocji a kształtowanie kompetencji interpersonalnych. Praca w formule ekspresyjnych działań biblioterapeutycznych

Anna Bautsz‑Sontag
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 245-263

Taniec jako element socjoterapii młodzieży ze środowisk zagrożonych

Jadwiga Niedbała
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 265-280

Taniec integracyjny jako forma aktywności wpływająca pozytywnie na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo

Elżbieta Wiśniewska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 281-296

Cielesne kreowanie roli. Wizualizacyjne techniki parateatralne jako wsparcie rozwoju

Katarzyna Krasoń
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 297-313

W poszukiwaniu sensu bycia rodzicem, czyli o duchowym zrodzeniu na drodze autokreacji do rodzicielstwa adopcyjnego

Arkadiusz Wąsiński
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2011 | Abstrakt | s. 315-329


Recenzje, komunikaty, polemiki




Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.