Opublikowane: 2024-12-20

Queerowe arkadie, neoarkadie i antyarkadie. Współczesna sztuka queerowa i nieheteronormatywna ruralność

Wojciech Szymański Logo ORCID
Dział: rozprawy - szkice - eseje
https://doi.org/10.31261/errgo.16405

Abstrakt

Artykuł jest próbą sproblematyzowania dwóch, komplementarnych zjawisk. Pierwsza część tekstu poświęcona jest historii queerowych arkadii. Wprowadzona zostaje tu rama teoretyczna rozważań, jaką jest trzecia scena/przestrzeń w rozumieniu Aarona Betsky’ego. Część druga poświęcona jest współczesnym reinterpretacjom toposu queerowej arkadii, jakie występują w queerowej sztuce w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Polsce. W tej części omówiona zostaje twórczość trzech osób: Jaanusa Sammy, Daniela Rycharskiego i Małgorzaty Mycek, których prace odczytywane są w kluczu utopii, dystopii i heterotopii, jak również koncepcji sfery kontrpublicznej Nancy Fraser.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szymański, W. (2024). Queerowe arkadie, neoarkadie i antyarkadie. Współczesna sztuka queerowa i nieheteronormatywna ruralność. Er(r)go. Teoria - Literatura - Kultura, (49), 53–77. https://doi.org/10.31261/errgo.16405

Cited by / Share

Nr 49 (2024)
Opublikowane: 2024-12-30


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Wydawca
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.