Auslander, Paul. Liveness: Performance in a Mediatized Culture. Routledge: London New York, 1999.
Google Scholar
Balcerzan, Edward. “W stronę genologii multimedialnej”. Teksty Drugie 6 (1999), 7–24.
Google Scholar
Bell Alice, Astrid Ensslin, Jen Smith “A Reader Response Method not Just For ‘You’”. Language and Literature 28, nr 3 (2019), 241–262.
Google Scholar
Brown, Tom. Breaking the Fourth Wall. Direct Address in the Cinema. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2013.
Google Scholar
Caracciolo, Marco. The Experientiality of Narrative. An Enactivist Approach. Berlin Boston: De Gruyter, 2014.
Google Scholar
Dawidowicz, Olga. “Role playing games a literatura współczesna”. W: Praktyki opowiadania, red. Bogdan Owczarek, Zofia Mitosek, Wincenty Grajewski, 341–368. Kraków: Universitas, 2001.
Google Scholar
Dell Conte, Matt. “Why You Can’t Speak: Second-Person Narration Voice, and a New Model for Understanding Narrative. Style 37, nr 2 (2003), 204–219.
Google Scholar
Egan, Jennifer. Black Box. https://www.newyorker.com/magazine/2012/06/04/black-box (21.01.2024).
Google Scholar
Elleström, Lars. Transmedial Narration Narratives and Stories in Different Media. Cham: Pelgrave MacMillan, 2019.
Google Scholar
Fludernik, Monika. “Second-Person Fiction: Narrative You as Addressee and/or Protagonist”. AAA – Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik 18, nr 2 (1993), 217–247.
Google Scholar
Fludernik, Monika. “Second-Person Narrative As a Test Case for Narratology: The Limits of Realism”. Style 28, nr 3 (1994), 445–479.
Google Scholar
Fludernik, Monika. “Second-Person Narrative: A Bibliography”. Style 28, nr 4 (1994), 525–548.
Google Scholar
Gish, Harrison. “Grand Theft Auto V: Avatars”. W: How to Play in Video Games, red. Matthew Thomas Payne, Nina B. Huntemann, 36–43. New York: New York University Press, 2019.
Google Scholar
Głowiński, Michał. “’Nouveau roman’ – problemy teoretyczne”. W: Porządek, chaos, znaczenie, 35–89. Warszawa: PIW, 1968.
Google Scholar
Głowiński, Michał. “Powieść jako metodologia powieści”. W: Porządek, chaos, znaczenie, 90–136. Warszawa: PIW, 1968.
Google Scholar
Głowiński, Michał. Powieść młodopolska. Studium z poetyki historycznej. Wrocław: Ossolineum, 1969.
Google Scholar
Hanebeck, Julian. Understanding Metalepsis: The Hermeneutics of Narrative Transgression. Berlin, Boston: De Gruyter, 2017.
Google Scholar
Hantzis, Darlene. “‘You Are About to Begin Reading’: The Nature and Function of Second Person Point of View in Narrative. http://digitalcommons.lsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=5571&context=gradschool_disstheses (21.12.2023).
Google Scholar
Harrigan, Pat, Wardrip-Fruin Noah (red.). Second Person. Role-Playing and Story in Games and Playable Media. Cambridge, MA, London: The MIT Press, 2010.
Google Scholar
Herman, David. “Textual ‘You’ and Double Deixis in Edna O’Brien’s ‘A Pagan Place’”. Style 28, nr 3 (1994), 378–410.
Google Scholar
Ikeo, Reiko. “Contemporary Present-Tense Fiction: Crossing Boundaries in Narrative”. Language and Literature 32, nr 1 (2023), 98–128.
Google Scholar
Iliopoulou, Evgenia. Because of You. Understanding Second-Person Storytelling. Bielefeld: transcript Verlag, 2019.
Google Scholar
Kacandes, Irene. Talk Fiction: Literature and the Talk Explosion. Lincoln: University of Nebraska Press. 2001.
Google Scholar
Kaczmarczyk, Katarzyna (red.). Narratologia transmedialna. Teorie, praktyki, wyzwania. Kraków: Universitas, 2017.
Google Scholar
Kincaid, Jamaica. A Small Place. New York: Farrar, Stauss and Giroux, 2000.
Google Scholar
Kluszczyński, Ryszard. Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do spektaklu. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2010.
Google Scholar
Kłosiński, Michał. “Przekraczając horyzont inności: narracja drugoosobowa w fabularnych grach cyfrowych jako problem biopolityczny”. Zagadnienia Rodzajów Literackich 4 (2022), 83–96.
Google Scholar
Kłosiński, Michał. Przygody cyfrowego tułacza. Interpretacje gro znawcze. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2023.
Google Scholar
Kwiatkowska, Paulina. “Zeszłego roku w Marienbadzie. Obrazy wytarte i wyparte”. Widok 24 (2019), 1–26.
Google Scholar
Lodge, David. Consciousness and the Novel. London: Secker & Warburg, 2002.
Google Scholar
Lublin Studies in Modern Languages and Literature 44, nr 2 (2020), numer monograficzny “Formal Intersections between Narrative Fiction and Other Media”.
Google Scholar
Maj, Krzysztof M. “Ucieczka od linearności. W stronę światocentrycznego modelu narracji transmedialnych”. W: Narratologia transmedialna. Teorie, praktyki, wyzwania, red. Katarzyna Kaczmarczyk, 283–308. Kraków: Universitas, 2017.
Google Scholar
Marcela, Mikołaj. “Narracja – kolaboracja?”. Artpapier 21 (2008). http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=70&artykul=1633 (20.12.2023).
Google Scholar
Marecki, Piotr. Gatunki cyfrowe: instrukcja obsługi. Kraków: Wydawnictwo UJ, 2018.
Google Scholar
Margolin, Uri. “Narrative ‘You’ Revisited”. Language and Style 23, nr 4 (1994), 1–21.
Google Scholar
Maziarczyk, Grzegorz. The Narratee in Contemporary British Fiction. A Typological Study. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2005
Google Scholar
Meadows, Mark. I, Avatar. The Culture and Consequences of Having a Second Life. Berkeley: New Riders, 2007.
Google Scholar
Morrissette, Bruce. “Narrative ‘You’ in Contemporary Literature”. Comparative Literature Studies 2 (1965), 1–24.
Google Scholar
Morrissette, Bruce. “Powieść i kino: przypadek Robbe-Grilleta”, przeł. Wiktoria Krzemień, Pamiętnik Literacki 2 (1975), 211–229.
Google Scholar
Nie, Baoyu. “A Study on the Second-Person Narrative in Jennifer Egan’s Black Box”. Open Journal of Social Sciences 3 (2015), 51–58. https://www.scirp.org/pdf/JSS_2015101509293 816.pdf (21.01.2024).
Google Scholar
Rembowska-Płuciennik, Magdalena. “Second-Person Narration as a Joint Action”. Language and Literature 27, nr 3 (2018), 159–175.
Google Scholar
Richardson, Brian. “I etcetera… On the Poetics and Ideology of Multipersoned Narratives”. Style 28, nr 3 (1994), 312–328.
Google Scholar
Richardson, Brian. “The Poetics and Politics of Second Person Narrative”. Genre 24, nr 3 (1991), 309–330.
Google Scholar
Richardson, Brian. Unnatural Voices: Extreme Narration in Modern and Contemporary Fiction. Columbus: Ohio State University Press, 2006.
Google Scholar
Rödl, Sebastian. “Intentional Transaction”. W: The Second Person, red. Naomi Eilan, 304–316. London, New York: Routledge, 2017.
Google Scholar
Ryan, Marie-Laure, Thon Jan-Noël (red.). Storyworlds across Media. Toward a Media-Conscious Narratology. Lincoln: University of Nebraska Press, 2014.
Google Scholar
Ryan, Marie-Laure. “Transmedial Storytelling and Transfictionality”. Poetics Today 34, nr 3 (2013), 361–388.
Google Scholar
Schofield, Dennis. Second Person Narrative: A Point of View? The Function of Second Person Pronoun in Narrative Prose Fiction. Victoria: Deakin University, 1998.
Google Scholar
Schroeder, Ralph, Axelsson Ann-Sofie (red.). Avatars at Work and Play. Collaboration and Interaction in Shared Virtual Environments. Dordrecht: Springer, 2006.
Google Scholar
Sorlin, Sandrine. The Stylistics of You. The Second-Person Pronoun and Its Pragmatics Effects. Cambridge: Cambridge University Press, 2022.
Google Scholar
Sugiera, Małgorzata. “Nażywość”. W: Performatyka: terytoria, red. Ewa Bal, Dariusz Kosiński, 143–149. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.
Google Scholar
Szczęsna Ewa, Piotr Kubiński, Marcin Leszczyński red.). Między dyskursami, sztukami, mediami. Komparatystyka jutra. Kraków: Universitas, 2017.
Google Scholar
Taylor, T. L. “Living Digitally – Embodiment in Virtual Worlds”. W: The Social Life of Avatars: Presence and Interaction in Shared Virtual Environments, red. Ralph Schroeder, 40–62. London: Springer-Verlag, 2002.
Google Scholar
Thon, Jan-Noël. Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture. Lincoln: University of Nebraska Press, 2016.
Google Scholar
Twardoch, Szczepan. Morfina. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2012.
Google Scholar
Tomasello, Michael. Dlaczego współpracujemy, przeł. Łukasz Kwiatek. Kraków: Copernicus Center Press, 2016.
Google Scholar
Walker, Jill. “Do You Think You’re Part of This? Digital Texts and the Second Person Address”. W: Cybertext Yearbook 2000, red. Raine Koskimaa, Markku Eskelinen, 8–25. Jyväskylä: University of Jyväskylä, 2001.
Google Scholar
Winiecka, Elżbieta. Poszerzanie pola literatury. Studia o literackości w Internecie. Kraków: Universitas, 2020.
Google Scholar
Wiśniewski, Michał R. Jetlag. Warszawa: Krytyka Polityczna, 2014.
Google Scholar
Witosz, Bożena. “O wzajemnej relacji zaimków “ja” – “ty” w narracji”. Język Artystyczny 2 (1981), 27–36.
Google Scholar
Witosz, Bożena. Cechy strukturalno-składniowe monologu wypowiedzianego (na przykładzie literatury polskiej). Katowice: Wydawnictwo UŚ, 1988.
Google Scholar
Wójtowicz, Aleksander. “Wśród ‘nowych możliwości’. Powieść awangardowa i film”. W: Cogito i “sejsmograf podświadomości”. Proza Pierwszej Awangardy, 191–222. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2010.
Google Scholar
Wysłouch, Seweryna. Problematyka symultanizmu w prozie. Poznań: Wydawnictwo UAM, 1981.
Google Scholar
Zagadnienia Rodzajów Literackich 65, nr 4 (2022) (numer tematyczny “Transmedial Second-Person Narratives”).
Google Scholar