Słowniki
Google Scholar
Czasowniki w „Słowniku polszczyzny XVI wieku” (odmiana i słowotwórstwo). Wilczewska K., oprac. [online: https://spxvi.edu.pl/media/uploads/dodatki/03_a_1.pdf; data dostępu: 30.01.2020].
Google Scholar
Słownik gramatyczny języka polskiego. Saloni Z., red. [online: http://sgjp.pl/leksemy; data dostępu: 21.08.2019].
Google Scholar
SPXVI – Słownik polszczyzny XVI wieku [online: http://spxvi.edu.pl/wersja-cyfrowa/; data dostępu: 7.06.2019].
Google Scholar
Korpusy
Google Scholar
Baza leksykalna średniowiecznej polszczyzny (do 1500 roku). Fleksja – [online: https://ijp.pan.pl/nauka-i-badania/projekty/projekty-realizowane/baza-leksykalna-sredniowiecznej-polszczyzny-do1500-roku-fleksja/; data dostępu: 7.06.2019].
Google Scholar
Chronofleks [online: http://chronofleks.nlp.ipipan.waw.pl/; data dostępu: 21.08.2019].
Google Scholar
[online: http://chronofleks.nlp.ipipan.waw.pl/mod_analizy; data dostępu: 7.06.2019].
Google Scholar
[online: http://chronofleks.nlp.ipipan.waw.pl/podsumowanie; data dostępu: 31.07.2019].
Google Scholar
[online: http://chronofleks.nlp.ipipan.waw.pl/chronofleks; data dostępu: 21.08.2019].
Google Scholar
[online: http://zil.ipipan.waw.pl/Chronofleks; data dostępu: 7.06.2019].
Google Scholar
F19 – Korpus polszczyzny 1830–1918 [online: http://www.f19.uw.edu.pl; data dostępu: 21.08.2019].
Google Scholar
KorBa – Elektroniczny korpus tekstów polskich z XVII i XVIII wieku (do 1772 r.) [online: https://www.korba.edu.pl/query_corpus/; data dostępu: 21.08.2019].
Google Scholar
Morfeusz – [online: http://morfeusz.sgjp.pl; data dostępu: 21.08.2019].
Google Scholar
NKJP – Narodowy Korpus Języka Polskiego [online: http://nkjp.pl/; data dostępu: 7.06.2019].
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Batorski D., 2013: Polacy wobec technologii cyfrowych – uwarunkowania dostępności i sposobów korzystania. „Contemporary Economics” VII, s. 317–341 [online: www.ce.vizja.pl/en/+downloadpdf/volume/7/issue/3.1/id/295; data dostępu: 20.08.2019].
Google Scholar
Ciechanowska D., red., 2014: Perspektywy zmian w praktyce kształcenia akademickiego. Szczecin.
Google Scholar
Cuban L., 2001: Oversold and Underused. Computers in the Classroom. Cambridge.
Google Scholar
Derwojedowa i in., 2014: Derwojedowa M., Kieraś W., Skowrońska D., Wołosz R.: Współczesne narzędzia leksykograficzne a analiza tekstów dawniejszych. „Polonica” XXXIV, s. 21–27.
Google Scholar
Długosz-Kurczabowa K., Dubisz S., 2001: Gramatyka historyczna języka polskiego. Warszawa.
Google Scholar
Duda B., Lisczyk K., 2018: Narzędzia cyfrowe w polonistycznej dydaktyce akademickiej – zastosowania, możliwości, perspektywy. „Forum Lingwistyczne” nr 5, s. 143–154.
Google Scholar
Eder M., Klapper M., Kołodziej D., 2015: Dawna polszczyzna i nowe technologie: testowanie metod przetwarzania języka naturalnego na materiale polskiego piśmiennictwa od średniowiecza po wiek XX. „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego” nr 71, s. 189–202.
Google Scholar
Fazlagić J., 2008: Charakterystyka pokolenia Y [online: http://www.e-mentor.edu.pl/drukuj/artykul/numer/25/id/549; data dostępu: 20.08.2019].
Google Scholar
Jadacka H., 2005: Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia. Warszawa.
Google Scholar
Klemensiewicz Z., 1952: Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego. Kraków.
Google Scholar
Kopecka-Piech K., 2011: Koncepcje konwergencji mediów. „Studia Medioznawcze” nr 3 (46), s. 11–25.
Google Scholar
Kurek O., 2013: Wykładowca w dobie aplikacji mobilnych i tabletów. W: Rozmus A., red.: Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Warszawa, s. 241–251.
Google Scholar
Mayer R., 2013: Uczenie się z wykorzystaniem technologii. W: Dumont H., Instance D., Benevides F., red.: Educational Research and Innowavation. The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practise / Istota uczenia się. Wykorzystanie wyników badań w praktyce. Warszawa, s. 277–307.
Google Scholar
Markowski A., 2005: Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa.
Google Scholar
Morbitzer J., 2012: O istocie medialności młodego pokolenia. „Neodidagmata” 33/34, s. 131–153.
Google Scholar
Pałka P., Kwaśnicka-Janowicz A., 2017: Przewodnik po elektronicznych zasobach językowych dla polonistów (słowniki, kartoteki, korpusy, kompendia). Kraków [online: http://tmjp.pl/ima-ges/pdf/przewodnik_po_elektronicznych_zasobach.pdf; data dostępu: 29.11.2017].
Google Scholar
Prensky M., 2001a: Digital Natives, Digital Immigrants. Part 1. “On the Horizon” IX, no 5.
Google Scholar
Prensky M., 2001b: Digital Natives, Digital Immigrants. Part 2: Do They Really “Think” Differently? “On the Horizon” IX, no 6.
Google Scholar
Przepiórkowski A., Buczyński A., Wilk J., 2011: Ściągawka do Narodowego Korpusu Języka Polskiego [online: http://nkjp.pl/poliqarp/help/plse1.html#x2-10001; data dostępu: 31.07.2019].
Google Scholar
Rospond S., 1971: Gramatyka historyczna języka polskiego. Warszawa.
Google Scholar
Sajduk B., 2014: Pokolenie Y a metody dydaktyki akademickiej. „Kultura i Polityka w Krakowie” nr 16, s. 12–28.
Google Scholar
Stieber Z., 1969: Zarys gramatyki porównawczej języków słowiańskich. Warszawa.
Google Scholar
Spitzer M., 2007: Jak uczy się mózg. Warszawa.
Google Scholar
Spitzer M., 2013: Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci. Słupsk.
Google Scholar
Spitzer M., 2016: Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie. Słupsk.
Google Scholar
Strauss W., Howe N., 1991: Generations: The History of America’s Future, 1584 to 2069. New York–London–Toronto–Sydney.
Google Scholar
Strauss W., Howe N., 2000: Millennials Rising: The Next Great Generation. New York.
Google Scholar
Szewko W., 2012: Oto pokolenie Y [online: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Oto-pokolenieY-2531947.html; data dostępu: 1.09.2014].
Google Scholar
Wobalis M., 2017: W stronę cyfrowej dydaktyki akademickiej XXI wieku. Próba rozpoznania. „Scripta Neophilologica Posnaniensia” XVII, s. 435–454.
Google Scholar
Woliński i in., 2018: Woliński M., Kieraś W., Komosińska D., Modrzejewski E.: Narzędzia przetwarzania tekstów historycznych [online: https://korba.edu.pl/static/documents/publikacje/2018_uw_wolinski.pdf; data dostępu: 18.08.2019].
Google Scholar
Woliński M., 2014: Morfeusz Reloaded. In: Calzolari N., Choukri K., Declerck T., Loftsson H., Maegaard B., Mariani J., Moreno A., Odijk J., Piperidis S., eds.: Proceedings of the Ninth International Conference on Language Resources and Evaluation. Reykjavík, s. 1106–1111.
Google Scholar