Opublikowane: 2014-12-22

Niż demograficzny a jakość kształcenia – czy dydaktyka akademicka stoi w obliczu kryzysu?

Katarzyna Sujkowska-Sobisz

Abstrakt

Population decline vs. quality of education. Is academic didactics facing a crisis?

The study raises the problem of the functioning of the academic didactics against the backdrop of new reality, socio-economic changes, and mental changes observed in young people. Based on the previous findings concerning the crisis in the academic didactics, the author proposes a reorientation within the scope of the target group of the prospective students. In her opinion, there is a need for drawing attention to the group of mature people (40+) as candidates for studies in humanities.

Key words: population decline, humanistic education, Polish studies, National Qualification Framework, quality of education

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sujkowska-Sobisz, K. (2014). Niż demograficzny a jakość kształcenia – czy dydaktyka akademicka stoi w obliczu kryzysu?. Forum Lingwistyczne, (1). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/FL/article/view/6053

Nr 1 (2014)
Opublikowane: 2014-12-22


ISSN: 2449-9587
eISSN: 2450-2758
Ikona DOI 10.31261/FL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.