Antos D., Demel G., Styczek I., 1971: Jak usuwać seplenienie i inne wady wymowy. Warszawa.
Google Scholar
Demel G., 1978: Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola. Warszawa.
Google Scholar
Gick B., Wilson I., Koch K., Cook C., 2004: Language-Specific Articulatory Settings: Evidence from Inter-Utterance Rest Position. “Phonetica” Nr 61, s. 220–233.
Google Scholar
Grabias S., 2012: Mowa i jej zaburzenia. W: Grabias S., Kurkowski M., red.: Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin, s. 15–91.
Google Scholar
Grossman J., 1976: Metodyka leczniczo-rehabilitacyjna w przypadkach wieloukładowych zaburzeń mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia. „Logopedia” XI, s. 33–46.
Google Scholar
Hiiemae K.M., Palmer J.B., 2003: Tongue Movements in Feeding and Speech. “Critical Reviews in Oral Biology & Medicine” Nr 14 (6), s. 413–429.
Google Scholar
Jastrzębowska G., Pelc-Pękala O., 1999: Diagnoza i terapia zaburzeń artykulacji (dyslalii). W: Jastrzębowska G., Gałkowski T., red.: Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Opole, s. 727–753.
Google Scholar
Kania J., 1968: Klasyfikacja ćwiczeń artykulacyjnych. „Szkoła Specjalna”, z. 3, s. 264–271.
Google Scholar
Konopska L., 2006: Wady wymowy u osób z wadami zgryzu. Szczecin.
Google Scholar
Konopska L., 2015: Desonoryzacja w dyslalii. Szczecin.
Google Scholar
Langacker R., 1987: Foundations of Cognitive Grammar. Vol. 1. Stanford.
Google Scholar
Langacker R., 1995: Wykłady z gramatyki kognitywnej. Kazimierz nad Wisłą, grudzień 1993. [Berej J. et al., tłum.]. Lublin.
Google Scholar
Łyżyczka I., 1978: Metody rehabilitacji wymowy u dzieci z rozszczepem podniebienia. „Logopedia” XIII, s. 53–57.
Google Scholar
Michalak-Widera I., 2007: Miłe uszom dźwięki. Usprawnianie narządów mowy i ćwiczenia prawidłowego wymawiania głosek. Katowice.
Google Scholar
Michalak-Widera I., 2012: Terapia dyslalii. W: Węsierska K., red.: W świecie logopedii. Materiały dydaktyczne. Katowice, s. 137–150.
Google Scholar
Nowakowska-Kempna I., 2000: Jednostki językowe w analizie prototypowej. Katowice.
Google Scholar
Ostapiuk B., 1997: Zaburzenia dźwiękowej realizacji fonemów języka polskiego – propozycja terminów i klasyfikacji. „Audiofonologia” X, s. 117–136.
Google Scholar
Ostapiuk B., 2002: Dziecięca artykulacja czy wada wymowy – między fizjologią a patologią. „Logopedia” XXXI, s. 95–156.
Google Scholar
Ostapiuk B., 2013a: Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii. Szczecin.
Google Scholar
Ostapiuk B., 2013b: Dyslalia. O badaniu jakości wymowy w logopedii. Szczecin.
Google Scholar
Ostaszewska D., Tambor J., 1997: Podstawowe wiadomości z fonetyki i fonologii współczesnego języka polskiego. Katowice.
Google Scholar
Ostaszewska D., Tambor J., 2015: Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2002: Realizacja fonemu |t| ze względu na miejsce artykulacji u osób z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego. „Logopedia” XXX, s. 115–130.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2006: Zaburzenia mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia. Badania, teoria, praktyka. Bielsko-Biała.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2008: Standard postępowania logopedycznego w przypadku osób z rozszczepem wargi i podniebienia. „Logopedia” XXXVII, s. 175–206.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2010: Podstawy patofonetyki mowy rozszczepowej. Dyslokacje. Bytom.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2011: Mowa dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia. Kraków.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2012a: Opis zaburzeń mowy jako pierwszy etap postępowania logopedycznego. „Logopedia Silesiana” I, s. 31–46.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2012b: Czy logopeda wywołuje głoski? „Logopedia” XLI, s. 39–70.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2013a: Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego. Bytom.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2013b: Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów. Motywacje i główne założenia. „Logopedia” XLII, s. 35–67.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2014/2015: Prototypowe doświadczenia orofacjalne. „Logopedia” XLIII/XLIV, s. 43–62.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2015a: Analityczno-fonetyczna ocena realizacji fonemów w logopedii. W: Kurowska M., Wolańska E., red.: Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii. Warszawa, s. 64–78.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D., 2015b: „Od głoski wadliwej do głoski normatywnej”. Analiza metod i strategii. W: Pluta-Wojciechowska D., red., Płonka A., współpr.: Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów. Katowice, s. 191–207.
Google Scholar
Pluta-Wojciechowska D. [w druku]: Dyslalia obwodowa. Diagnoza i terapia wybranych form zaburzeń. Bytom.
Google Scholar
Pountney T. E., Mulcahy C. M., Clarke S. M., Green E. M., 2011: Podejście Chailey do postępowania posturalnego. Wyjaśnienie teoretycznych aspektów postępowania posturalnego i ich praktycznego zastosowania poprzez terapię i sprzęt. Abu-Zaitoun A., tłum. Matyja M., Gogola A., red. Warszawa.
Google Scholar
Rocławski B., 2001: Podstawy wiedzy o języku polskim dla glottodydaktyków, pedagogów, psychologów i logopedów. Gdańsk.
Google Scholar
Rodak H., 2002: Terapia dziecka z wadą wymowy. Warszawa.
Google Scholar
Rosch E., 1977: Human Categorizations. In: Studies in Cross – Cultural Psychology. Vol. 1. Ed. N. Warren. London, s. 1–49.
Google Scholar
Rosch E., 1978: Principles of Categorization. In: Cognition and Categorization. Eds. E. Rosch, B. Llond. New Jersey, Hillsdale, s. 27–48.
Google Scholar
Rosch E., 1981: Prototype Classification and Logical Classification: The Two Systems. In: Scholnick E., ed.: New Trends in Cognitive Representation: Challenges to Piaget’s Theory. New Jersey, Hillsdale, s. 73–86.
Google Scholar
Sambor B., 2015a: Zaburzone wzorce połykania i pozycji spoczynkowej języka a budowa artykulacyjna głoskowych realizacji fonemów u osób dorosłych. „Logopedia” XLIII, s. 149–188.
Google Scholar
Sambor B., 2015b: Mówienie z tak zwanym szczękościskiem. Fakty i mity. W: Pluta-Wojciechowska D., red., Płonka A., współpr.: Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów. Katowice, s. 157–174.
Google Scholar
Serrurier A., Badin P., Barney A., Boë L.-J., Savariaux C., 2012: Comparative Articulatory Modelling of the Tongue in Speech and Feeding. “Journal of Phonetics” (40), 6, s. 745–763.
Google Scholar
Skorek E., 2009: Z logopedią na ty. Podręczny słownik logopedyczny. Kraków.
Google Scholar
Sołtys-Chmielowicz A., 2005: Zaburzenia artykulacji. W: Gałkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G., red.: Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki. Opole, s. 421–474.
Google Scholar
Sołtys-Chmielowicz A., 2008: Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka. Kraków.
Google Scholar
Styczek I., 1981: Logopedia. Warszawa.
Google Scholar