Refleksje na temat terapii logopedycznej dziecka z podejrzeniem zespołu Landaua-Kleffnera
Anna Żywot
Abstract
The article gives an account of the course of a long-term speech therapy of a child with a suspected diagnosis of the Landau-Kleffner syndrome. The author provides the specifics of this boy’s speech and methods of work on improving its operation and communication. She proves that neither severe dysfunction nor late time of starting such an effective therapy precludes possible progress. She also notes that constant and systematic continuation of work on the development of child’s speech by parents at home largely contributes to the therapeutic success. Key words: Landau-Kleffner syndrome, speech therapy, epilepsy, motor aphasia
Żywot, A. (2016). Refleksje na temat terapii logopedycznej dziecka z podejrzeniem zespołu Landaua-Kleffnera. Logopedia Silesiana, (5), 393–399. Retrieved from https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/7286
References
Błeszyński J.: Analiza różnicowa wybranych zespołów zaburzeń autystycznych. Toruń, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 2010.
Google Scholar
Cieszyńska‑Rożek J.: Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Kraków, Wydaw. Edukacyjne 2006.
Google Scholar
Paprocka J.: Zespół Landaua‑Kleffnera. „Forum Logopedyczne” 2008, nr 15, s. 35–38.
Google Scholar
Żywot A., Bierońska E.: „Powtarzam, rozumiem, nazywam”. Program terapii dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Kraków, Wydaw. WiR 2010.
Google Scholar