Opublikowane: 2013-01-01

Walory poznawcze, wychowawcze i terapeutyczne Śpiewnika dla dzieci Marii Konopnickiej – ich przydatność w pracy logopedycznej

Anna Łobos

Abstrakt

Cognitive, therapeutic and educational values in A Songbook for Children [Śpiewnik dla dzieci] by Maria Konopnicka – their importance in speech therapy Every day a teacher, especially a speech therapist who works with the youngest children, uses a variety of texts that are helpful in improving the child language. Cognitive, therapeutic and educational values (and learning outcomes) presented in A Songbook for Children [Śpiewnik dla dzieci] by Maria Konopnicka multiply educational and therapeutic benefits, which is usually achieved by a set of repeated language and articulation exercises. It should be emphasized that the poet uses a beautiful poetic language that is tailored to the developmental needs of the child. What is more, even in the 21st century Konopnicka’s style of writing should be appreciated as it is so simple that makes a child repeat her songs easily and with pleasure. This is why, frequently repeated sequences of words may contribute to correct pronunciation.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Łobos, A. (2013). Walory poznawcze, wychowawcze i terapeutyczne Śpiewnika dla dzieci Marii Konopnickiej – ich przydatność w pracy logopedycznej. Logopedia Silesiana, (2). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/3140

Nr 2 (2013)
Opublikowane:


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.