Adamczyk B.: Mój permanentny konflikt z dorosłymi jąkającymi się. Chodzi o motywację. „Logopedia” 2002, t. 30. Lublin, s. 213–216.
Google Scholar
Adams M.: Myślenie pytaniami. Przeł. A. Wojtaszczyk. Warszawa, Studio Emka 2007. American Psychiatric Association: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder (DSM-5). Washington, American Psychiatric Association 2013.
Google Scholar
Ashlag Y.: Zasady TOC. Zarządzanie ograniczeniami rozwoju biznesu. Przeł. M. Kowalczyk. Warszawa, Mint Books 2015.
Google Scholar
Aten J.L.: Radzenie sobie z lękiem i napięciem w jąkaniu. W: Jąkanie – eksperci radzą. Red. S.B. Hood. Przeł. K. Gaweł, M. Węsierska. Katowice, Centrum Logopedyczne 2015, s. 57–61.
Google Scholar
Beilby J.: Psychosocial impact of living with a stuttering disorder: Knowing is not enough. „Seminars in Speech & Language” 2014, vol. 35, issue 2, s. 132–143.
Google Scholar
„Bliżej Przedszkola”: 2011, nr 9.120; 2011, nr 11.122; 2012, nr 7–8.130–131; 2012, nr 9.132; 2012, nr 10.133; 2013, nr 2.137.
Google Scholar
Blood G.: Bullying&SLPs. Enhancing our Roles as Advocates for Students who Stutter [broszura]. Memphis, The Stuttering Foundation.https://www.stutteringhelp.org/sites/default/file/Bullying_Brochure_draft.pdf [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
Blood G.: Logopedzi wobec mobbingu szkolnego. Wzmacnianie roli logopedów jako rzeczników uczniów jąkających się [broszura]. Przeł. Z. Byszewska, I. Michta. Konsult. K. Węsierska. Memphis, The Stuttering Foundation. https://www.stutteringhelp.org/sites/default/files/bullying_polish.pdf [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
Bono E. de: Sześć myślowych kapeluszy. [Przeł. J. Krzemień-Rusche] Gliwice, Helion 2008.
Google Scholar
Borisavljevic S.: Materiały szkoleniowe TOCfE. Przeł. M. Piernikowska. Gdańsk, Transfer Learning 2006.
Google Scholar
Chmela K.A., Reardon N.: Jak skutecznie pracować nad postawami i emocjami w terapii jąkania. Red. L.A. Scott. Przeł. M. Kądzioła, M. Wąsierska. Katowice, Centrum Logopedyczne 2014.
Google Scholar
Chęciek M.: Jąkanie. Diagnoza – terapia – program. Kraków, Impuls 2007.
Google Scholar
Chęciek M.: Kwestionariusza Cooperów do oceny jąkania. Zarys terapii. Lublin, Wydaw. Fundacji „Orator” 2001.
Google Scholar
Chęciek M.: Podejście do terapii jąkania jako zaburzenia kognitywno-lingwinistycznego. W: Diagnoza i terapia w logopedii. Red. J. Porayski-Pomsta. W: „Z Prac Towarzystwa Kultury Języka”. T. 7. Warszawa, Towarzystwo Kultury Języka Sekcja Logopedyczna, Elipsa 2008, s. 243–270.
Google Scholar
Chęciek M., Bijak E.: Fragmentaryczne wyniki badań nad motywacją do terapii jąkania uczniów szkoły średniej. W: „Logopedia Silesiana” 2015, nr 4, s. 158–169.
Google Scholar
Chęciek M., Bijak E., Kamińska D.: Jąkanie. Skuteczne techniki płynnego mówienia. TPM i TDSM w Zmodyfikowanym Programie Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się. Gdańsk, Harmonia Universalis 2014.
Google Scholar
Człowiek wobec ograniczeń. Z. Tarkowski J. Jastrzębowska. Warszawa, Wydaw. Fundacji „Orator” 2002.
Google Scholar
Dell C.W.: Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Kraków, Impuls 2008.
Google Scholar
Dłużniewska A.: Narzędzia TOC w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. „Meritum” 2009, nr 2 (13), s. 44–47.
Google Scholar
Dłużniewska A.: TOC – Theory of Constraints (teoria ograniczeń) – w wychowaniu ku wartościom. „Meritum” 2008, nr 1 (8), s. 21–25.
Google Scholar
Faściszewska M.: Swoiste zjawiska językowe występujące w tekstach dialogowych i narracyjnych tworzonych przez osoby jąkające się. W: Zaburzenia płynności mówienia – teoria i praktyka. T. 1. Red. K. Węsierska. Katowice, Komlogo, Uniwersytet Śląski w Katowicach 2015.
Google Scholar
Geus E. de: Czasami po prostu się jąkam. Książka dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Przeł. M. Węsierska. Katowice, Centrum Logopedyczne 2013.
Google Scholar
Goldratt E.M., Cox J.: Cel I. Przeł. M. Duraj-Czyżewska. Warszawa, Mint Books 2008.
Google Scholar
Goldratt E.M., Cox J.: The Goal. New York, Croton-on-Hudson, 1984.
Google Scholar
Goldratt R., Weiss N.: Significant enhancement of academic achievement through application of the Theory of Constraints (TOC). „Human Systems Management” 2005, nr 24, s. 13–19.
Google Scholar
Gonzalez A. et al.: Success… an adventure. Learning to think for yourself and to work with others. USA, Sirias Consulting 2007.
Google Scholar
Góral-Półrola J.: Jąkanie. Analiza procesu komunikacji słownej. Kraków, Impuls 2016.
Google Scholar
Gregory H.: Jąkanie: Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy? „Logopedia” 1994, t. 21, s. 25–29.
Google Scholar
Guitar B., Conture E.G.: Dziecko, które się jąka. Informacje dla pediatry. [Przeł. M. Węsierska]. Katowice, Centrum Logopedyczne 2012.
Google Scholar
Hetmańczyk-Bajer H.: Teoria ograniczeń w kontekście szeroko pojętych działań oświatowych. „Colloquium Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych” 2013, nr 1, s. 47–68.
Google Scholar
Hetmańczyk-Bajer H.: Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym. „Chowanna” 2012, nr 2 (39), s. 225–236.
Google Scholar
Holte D.L.: Głos odzyskany. Poradnik dla rodziców dzieci jąkających się. Przeł. T. Sokala, J. Ferlin. Kraków, Wydaw. Edukacyjne 2016.
Google Scholar
Hulit L.M.: Straight Talk on Stuttering: Information, Encouragement, and Counsel for Stutterers, Caregivers, and Speech-Language Clinicians. Springfield, Charles C. Thomas 1996.
Google Scholar
Jąkanie – eksperci radzą. Red. S.B. Hood. Przeł. K. Gaweł, M. Węsierska. Katowice, Centrum Logopedyczne 2015.
Google Scholar
Kamińska D.: Jak bawić się i uczyć z pasją. Zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi. Kraków, Centrum Edukacji „Bliżej Przedszkola” 2017.
Google Scholar
Kamińska D.: Psychoterapia i socjoterapia w pracy z osobami jąkającymi się. „Logopedia Silesiana” 2014, nr 3, s. 266–270.
Google Scholar
Kamińska D.: Wspomaganie płynności mowy dziecka – profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego. Kraków, Impuls 2010.
Google Scholar
Kelman E., Whyte A.: Understanding Stammering or Stuttering (A Guide for parents, Teachers and Other Proffesionals). Foreword M. Palin. London–Philadelphia, Jessica Kingsley Publishers 2012.
Google Scholar
Kelman E., Nicholas A.: Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Podejście interakcyjne rodzic – dziecko – Palin PCI. Przeł. M. Kądzioła. Gdańsk, Harmonia Universalis 2013.
Google Scholar
Leary M., Kowalski R.M.: Lęk społeczny. Gdańsk, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne 2001.
Google Scholar
Maslow A.: Motywacja i osobowość. [Przeł. J. Radzicki]. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 2009.
Google Scholar
Metoda „KLANZY”: www.klanza.org.pl/METODA_KLANZY [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
Meyer D.: The Why and How of Thinking in School. USA, Published by D. Meyer 2011.
Google Scholar
O’Connor F.: Frequently Asked Questions About Stuttering. New York, Rosen Publishing Group 2008.
Google Scholar
Pankin H., Elsässer U.: NLP w logopedii. Przeł. M. Wojdak-Piątkowska. Gdańsk, Harmonia Universalis 2012.
Google Scholar
Przybyla O., Woźniak T.: Projekt Network for Tuning Standards and Quality of Education Programmes for Speach and Language Therapists in Europe – cel i założenia. „Logopedia Silesiana” 2012, t. 1. Katowice, s. 212–213.
Google Scholar
Roberts D.: Storytelling for better behavior. Using traditional tales to explore responsibility, decision making and conflict resolution. UK, Speechmark 2012.
Google Scholar
Sinacka-Kubik E.: Zarządzanie ograniczeniami – jak pomóc dziecku z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym? „Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji” 2011, nr 2 (10), s. 1–14.
Google Scholar
Stromsta C.: Stuttering: Its Nature and Management. Memphis, Stuttering Foundation of America 2008. The Stuttering Foundation of America. www.stutteringhelp.org [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
Suerken K.: Techniki aktywizujące myślenie – TOC. Warszawa, MSCDN & TOCfE 2009.
Google Scholar
Tarkowski Z.: Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. Gdańsk, Grupa Wydawnicza Harmonia 2016.
Google Scholar
Tarkowski Z.: Jąkanie. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 1999, s. 9–13.
Google Scholar
Tarkowski Z.: Kwestionariusz niepłynności mówienia i logofobii (diagnoza i terapia jąkania). Lublin, Wydaw. Fundacji „Orator” 2001.
Google Scholar
Tarkowski Z.: Psychosomatyka jąkania. Wydaw. Fundacji „Orator” 2007.
Google Scholar
Tarkowski Z.: Zmiana postaw wobec jąkania. Lublin, Wydaw. Fundacji „Orator” 2008.
Google Scholar
Tarkowski Z., Góral-Półrola J.: Skala motywacji do terapii jąkania. Lublin, Wydaw. Fundacji „Orator” 2012.
Google Scholar
Tarkowski Z., Góral-Półrola J.: Skala samooceny i oceny jąkania. Lublin–Kielce, Wydaw. Fundacji „Orator”, Wydaw. Wyższej Szkoły Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach, 2012.
Google Scholar
TOC – Theory of Constraints. www.toc-goldratt.com [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
TOC Consulting. www.toc-consulting.pl [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
TOC for Education. www.tocforeducation.com [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
TOCfE Polska (TOC dla Edukacji Polska). ww.toc.edu.pl [data dostępu: 18.03.2017].
Google Scholar
Vujicic N.: Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń! Przeł. M. Stegenka. Wrocław, Aetos Media 2012, s. 150.
Google Scholar
Weissboim V., Weiss N.: Wielozakresowy Organizator Wiedzy. Przełom w przekazie treści nauczania według TOC Teoria Ograniczeń. Fundacja Teorii Ograniczeń dla Edukacji 2000.
Google Scholar
Węsierska K.: Logopeda jako specjalista w dziedzinie zaburzeń płynności mowy. W: Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. T. 1. Red. K. Węsierska. Katowice, Komlogo, Uniwersytet Śląski 2015, s. 101–113.
Google Scholar
Węsierska K., Jeziorczak B.: Czy moje dziecko się jąka? Przewodnik dla rodziców małych dzieci, które mają problem z płynnym mówieniem. Katowice, Centrum Logopedyczne 2011.
Google Scholar
Węsierska K., Mazur M.: Czynniki genetyczne w etiologii jąkania – doniesienia z badań. „Forum Logopedyczne” 2012, nr 20, s. 90–94.
Google Scholar
Wittgenstein L.: Tractatus logico-philosophicus. Przekład, wstęp B. Wolniewicz. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 2000.
Google Scholar
Woźniak T.: Neuroanatomiczne przyczyny jąkania. „Logopedia” 2016, t. 45, s. 175–187.
Google Scholar
Woźniak T.: Standard postępowania logopedycznego w przypadku jąkania. „Logopedia” 2008, t. 37, s. 217–226.
Google Scholar
Woźniak T.: Teorie pochodzenia jąkania oparte na dowodach. W: „Logopedia Silesiana” 2015, nr 4, s. 72–80
Google Scholar
Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V.: Psychologia. Kluczowe kompetencje. Motywacja i uczenie się. T. 2. Przeł. M. Guzowska-Dąbrowska, J. Radzicki, E. Czerniawska. Warszawa, Wydaw. Naukowe PWN 2012.
Google Scholar