Banaszek G.: Rozwój niemowląt i jego zaburzenia a rehabilitacja metodą Vojty. Bielsko‑Biała, Alfa Medica Press 2004.
Google Scholar
Borkowska M.: Dziecko niepełnosprawne ruchowo. Usprawnianie ruchowe. Cz. 2. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 1997.
Google Scholar
Czochańska J.: Badanie i ocena neurorozwojowa niemowląt. Wytyczne dla lekarzy Instytutu Matki i Dziecka. Warszawa, Promed‑Imid
Google Scholar
Google Scholar
Czochańska J.: Badanie i ocena neurorozwojowa niemowląt i noworodków. Lublin, Folium 1995.
Google Scholar
Dołęga Z.: Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa – prawidłowości rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka. Katowice, Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego 2003.
Google Scholar
Domagalska M.: Rozwój koncepcji usprawniania neurorozwojowego NDT-Bobath. W: Neurofizjologiczne metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju. Red. L. Sadowska. Wrocław, Wydaw. Akademii Wychowania Fizycznego 2004, s. 75–141.
Google Scholar
Dzierżanka‑Wyszyńska A.: Rozwój psychomotoryki małego dziecka, kształtowanie nawyków posługiwania się przedmiotami. Warszawa, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych 2003.
Google Scholar
Eisenberg A., Murkoff H.E., Hathaway S.E.: Pierwszy rok życia dziecka. Poradnik dla matek i ojców. Przeł. M. Czubak, H. Elandt‑Pogodzińska, M. Horała. Poznań, Rebis 2004.
Google Scholar
Franus E.: Sprawdziany rozwoju dziecka od urodzenia do szóstego roku życia. Warszawa, Nasza Księgarnia 1975.
Google Scholar
Franus E.: Treningi niemowlęcia. Warszawa, Nasza Księgarnia 1970.
Google Scholar
Hellbrϋgge T. et al.: Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Pierwszy rok życia. Przeł. K. Kołodziej, G. Banaszek. Wrocław, Fundacja „Promyk Słońca” 2013.
Google Scholar
Hellbrϋgge T., Wimpffen J.H. von: Pierwsze 365 dni życia dziecka. Rozwój niemowlęcia. Przeł. K. Kołodziej. Warszawa, Fundacja na Rzecz Dzieci Niepełnosprawnych 1995.
Google Scholar
Kościelska M.: Psychologia kliniczna dziecka. W: Psychologia. T. 3. Red. J. Strelau. Gdańsk, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne 2001, s. 623–648.
Google Scholar
Kułakowska Z.: Wczesne uszkodzenie dojrzewającego mózgu. Od neurofizjologii do rehabilitacji. Lublin, Folium 2003.
Google Scholar
Masgutowa S., Regner A.: Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej. Wrocław, Continuo 2009.
Google Scholar
Przybyla O.: Postępowanie logopedyczne w przypadku noworodków i niemowląt. W: Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Red. S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej 2015, s. 555–599.
Google Scholar
Straβmeier W.: Interwencja wczesnodziecięca. 260 praktycznych ćwiczeń dla małych dzieci z trudnościami w rozwoju. Gdańsk, Harmonia Universalis 2012.
Google Scholar
Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka do lat trzech. Red. M. John‑Borys. Katowice, Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego 1997.
Google Scholar
Zaleski T.: Opóźniony rozwój mowy. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie‑Skłodowskiej 1993.
Google Scholar