Opublikowane: 2021-06-29

Umiejętności nominacyjne przedszkolaków. Część 2

Monika Kij Logo ORCID

Abstrakt

Artykuł jest drugą częścią publikacji poświęconej badaniom nad poziomem umiejętności nominacyjnych dzieci w wieku od czterech do sześciu lat. W poprzedniej części skupiono się na zabawkach humanoidalnych oraz zabawkach niewzorowanych na istotach żywych. W niniejszym opracowaniu zbadane zostało nazewnictwo zwierząt oraz pluszowych zabawek wzorowanych na zwierzętach. Przeanalizowano metody tworzenia nazw przez dzieci oraz elementy rzeczywistości pozajęzykowej utrwalone w tych onimach. Zbadano ponadto wpływ czynników społeczno-kulturowych (wieku, płci) na rozwój umiejętności nominacyjnych przedszkolaków.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kij, M. (2021). Umiejętności nominacyjne przedszkolaków. Część 2. Logopedia Silesiana, 10(1), 1–49. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2021.10.01.07

Cited by / Share

Tom 10 Nr 1 (2021)
Opublikowane: 2021-10-15


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.