Opublikowane: 2023-01-10

Edukacja akademicka a pierwsze kroki w zawodzie logopedy. Badania ankietowe

Emilia Jesiotr Logo ORCID , Dominik Sieńko Logo ORCID , Agnieszka Zofia Rataj-Pietrzak Logo ORCID

Abstrakt

Nieuregulowany status prawny zawodu logopedy oraz logopedii jako samodzielnej dyscypliny naukowej są przyczyną istotnych różnic w sposobie kształcenia logopedów w Polsce. W celu poznania opinii studentów i absolwentów studiów logopedycznych (pracujących w zawodzie) na temat kształcenia akademickiego przeprowadzono ankietę, w której wzięło udział 87 osób. Przeprowadzenie badania w warunkach sytuacji pandemicznej pozwoliło także na dokonanie oceny zdalnych form nauczania i wykazało dysproporcje w poziomie satysfakcji z zajęć praktycznych i teoretycznych prowadzonych w tej formule. Zgromadzone opinie stanowią podstawę do podjętych w artykule rozważań na temat logopedii oraz możliwych i potrzebnych zmian w systemie kształcenia przyszłych logopedów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jesiotr, E., Sieńko, D., & Rataj-Pietrzak, A. Z. (2023). Edukacja akademicka a pierwsze kroki w zawodzie logopedy. Badania ankietowe. Logopedia Silesiana, 11(2), 1–40. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2022.11.02.03

Cited by / Share

Tom 11 Nr 2 (2022)
Opublikowane: 2023-04-07


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.