Opublikowane: 2012-01-01

Torowanie drogi rozwoju mowy poprzez rozwijanie sprawności komunikacyjnych dzieci dotkniętych zaburzeniami autystycznymi oraz nauczycieli i logopedów

Krystyna Sacher-Szafrańska

Abstrakt

Making way for speech development through shaping communication abilities of children with autistic disorders The article discusses communication disorders of children with diagnosed autism, which is based on knowledge on autism. On the basis of negative symptoms of autism, the author analyses the deficits influencing these disorders and shows communication disorders in a wide perspective. The article draws the readers attention to the primary functions to achieve communicative competence which are a basis for the developement of speech.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sacher-Szafrańska, K. (2012). Torowanie drogi rozwoju mowy poprzez rozwijanie sprawności komunikacyjnych dzieci dotkniętych zaburzeniami autystycznymi oraz nauczycieli i logopedów. Logopedia Silesiana, (2). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/3145

Nr 2 (2013)
Opublikowane:


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.