Berman T., 2001, The Rape of Mother Nature? Women in the Language of Environmental Discourse, in: The Ecolinguistics Reader: Language, Ecology and Environment, eds. A. Fill, P. Mühlhäusler, Continuum, London–New York, s. 258–269, https://linguisticstudentindonesia.files.wordpress.com/2019/11/alwin-fill-peter-muhlhausler-the-ecolinguistics-reader_-language-ecology-and-environment-2001.pdf [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
Bogunia-Borowska M., 2004, Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar
Domańska E., 2013, Humanistyka ekologiczna, „Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja”, nr 1–2, s. 13–32, http://rcin.org.pl/Content/62034/WA248_79056_P--I-2524_domanska-humanist_o.pdf [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar
Dybalska R., 2010, Sekundarne gatunki mowy, Filozofická Fakulta Univerzity Karlovy, Praha.
Google Scholar
ESOKJ, 2003: Europejski system opisu kształcenia językowego. Uczenie się – nauczanie – ocenianie, przeł. W. Martyniuk, Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Nauczycieli, Warszawa.
Google Scholar
Goatly A., 2007, Washing the Brain. Metaphor and Ideology, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam–Philadelphia.
Google Scholar
Hofmański W., 2022, Z kim i dokąd? Nazwy własne w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poziom B1/B2, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
https://www.agora.pl/przewrotny-plakat-wisla-wciaga-zwyciezca-17-konkursu-galerii-plakatu-ams [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
https://www.wody.gov.pl/ [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
https://www.wody.gov.pl/aktualnosci/1797-wody-to-nie-smietnik-kampania-edukacyjna-wod-polskich [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
https://www.youtube.com/watch?v=2H-uSqCSjnU&t=1s&ab_channel=WodyPolskie [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków.
Google Scholar
Janowska I. i in., red., 2016, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Kopaliński W., 1990, Słownik symboli, Wydawnictwo „Wiedza Powszechna”, Warszawa.
Google Scholar
Kozłowska A., 2011, Reklama – techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Google Scholar
Leń K., 2004, Reklama społeczna jako „sumienie” społeczeństwa konsumpcyjnego, w: W cywilizacji konsumpcyjnej, red. M. Golka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań, s. 127–143.
Google Scholar
Lipińska E., 2006, Z polskim na ty. Poziom podstawowy B1, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków.
Google Scholar
Lipińska E., Dąmbska E., 2016, Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania dla obcokrajowców na poziomie B1+/B2, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków.
Google Scholar
Madeja A., Morcinek B., 2007, Polski mniej obcy. Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych, Wydawnictwo „Śląsk”, Katowice.
Google Scholar
Maison D., Maliszewski N., 2002, Co to jest reklama społeczna, w: Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, red. D. Maison, P. Wasilewski, Agencja Wasilewski, Kraków, s. 9–44.
Google Scholar
Maliszewski N., 2007, Koń trojański w reklamie społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar
Merchant C., 1983, The Death of Nature. Women, Ecology and the Scientific Revolution, Harper & Row, New York.
Google Scholar
Nałkowska Z., 1990, Medaliony, posł. M. Sprusiński, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.
Google Scholar
Nowacki R., 2015, Reklama. Podręcznik, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Petrykowska J., 2013, Sposoby wywierania wpływu na adresatów reklamy społecznej, „Acta Universitatis Nicolai Copernici”, z. 413, s. 39–46, DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.003 [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
Seretny A., 2019, Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców. B2, Prolog, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., 2021, Polszczyzna w szkole, czyli język jako narzędzie poznania, w: Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego. Konteksty – dylematy – trendy, red. A. Seretny, E. Lipińska, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, Kraków, s. 113–140.
Google Scholar
Skubała P., 2022, Jak edukować w czasach kryzysu klimatycznego i środowiskowego?, „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”, t. 31, s. 1–14, DOI: https://doi.org/10.31261/TPDJP.2022.31.09 [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
Stafiej-Bartosik A., Maison D., 2007, Reklama społeczna – czym jest i jak się zmienia, w: Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, red. P. Wasilewski, współpr. D. Maison, A. Stafiej-Bartosik, Agencja Wasilewski, Kraków, s. 8–18.
Google Scholar
Steciąg M., 2012, Dyskurs ekologiczny w debacie publicznej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra.
Google Scholar
Tambor A., oprac., 2011, Nałkowska Z., Przy torze kolejowym, Borowski T., Proszę państwa do gazu, „Czytaj po polsku”, t. 8, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
„Teksty Drugie. Teoria literatury, krytyka, interpretacja” 2017, nr 2: Środowiskowa historia zagłady.
Google Scholar
Trampe W., 2001, Language and Ecological Crisis: Extracts from a Dictionary of Industrial Agriculture, in: The Ecolinguistics Reader: Language, Ecology and Environment, eds. A. Fill, P. Mühlhäusler, Continuum, London–New York, s. 232–240, https://linguisticstudentindonesia.files.wordpress.com/2019/11/alwin-fill-peter-muhlhausler-the-ecolinguistics-reader_-language-ecology-and-environment-2001.pdf [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
USJP, 2003: Uniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz, t. 1–4, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Wacławek M., 2022, Reminiscencje dzieciństwa – uwagi na marginesie kreatywnego pisania w glottodydaktyce polonistycznej, „Paidia i Literatura”, nr 4, s. 1–24, https://doi.org/10.31261/PiL.2022.04.15 [dostęp: 05.01.2023].
Google Scholar
Wacławek M., 2023, Ekologia dźwignią handlu? O reklamie komercyjnej na lekcji języka polskiego (jako obcego), w: Edukacja humanistyczna V4 dla klimatu. Rozpoznania – dobre praktyki – rekomendacje, red. B. Niesporek-Szamburska, M. Wacławek, Z. Obertová, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice [w druku].
Google Scholar
Wojciuk A., 2019, Reklama społeczna w dobie konsumpcjonizmu. Perspektywa pragmalingwistyczna, niepublikowana rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Aldony Skudrzyk, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice, http://www.bc.us.edu.pl/publication/19171 [dostęp: 03.01.2023].
Google Scholar