Adamiecka-Sitek, Agata i Dorota Buchwald. “Wstęp”. W: Nowe historie 03. Nowe biografie, red. Agata Adamiecka-Sitek, Dorota Buchwald. Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, 2012.
Google Scholar
Balbus, Stanisław. Między stylami. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, 1993.
Google Scholar
Benton, Michael. “Biografia teraz i kiedyś”, przeł. Anna Pekaniec. Dekada Literacka, nr 4–5 (2010), 10–25.
Google Scholar
Boyer-Weinmann, Martine. La Relation biographique. Enjeux contemporains. Seyssel: Éditions Champ Vallon, 2005.
Google Scholar
Całek, Anita. Biografia naukowa: od koncepcji do narracji. Interdysyplinarność, teorie, metody badawcze. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013.
Google Scholar
Ciechowicz, Jan. Sam na scenie. Teatr jednoosobowy w Polsce. Z dziejów form dramatyczno-teatralnych. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. 1984.
Google Scholar
Czermińska, Małgorzata. “Ruchome granice autobiograficzności”. Opcje, nr 1 (2012), 24–29.
Google Scholar
Delaperrière, Maria. “Świadectwo jako problem literacki”. Teksty Drugie, nr 3 (2006), 59–70.
Google Scholar
Duniec, Krystyna. “Co to jest aktorska indywidualność?” Dialog, nr 10 (2007), 168–182.
Google Scholar
Duniec, Krystyna i Joanna Krakowska. “Beznadzieja”. Dialog, nr 12 (2001), 100–115.
Google Scholar
Fischer-Lichte, Erika, Teatr i teatrologia. Podstawowe pytania, przeł. M. Borowski, M. Sugiera. Wrocław: Instytut im. J. Grotowskiego, 2012.
Google Scholar
Guczalska, Beata. Aktorstwo polskie. Generacje. Kraków: Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego, 2015.
Google Scholar
Hellich, Artur. “Jak rozpoznać pastisz (i odróżnić go od parodii?)”. Zagadnienia Rodzajów Literackich, nr 2 (2014), 25–38.
Google Scholar
Jarząbek, Dorota. “Sam niczym Bóg”. Dialog, nr 7–8 (2007), 168–171.
Google Scholar
Knap, Jakub, Magdalena Roszczynialska, Katarzyna Wądolny-Tatar. “Fazy, linie, punkty, węzły – jak się opowiada życie”. W: Tropy biograficzne: bieg życia w narracjach literackich i kulturowych, red. Jakub Knapa, Magdalena Roszczynialska, Katarzyna Wądolny-Tatar, 5–14. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, 2017.
Google Scholar
Kurz, Iwona. “Kalina Jędrusik: retuszowana ikona seksbomby”. Dialog, nr 9 (2000), 144–163.
Google Scholar
Legeżyńska, Anna. “Wystarczy mocno i wytrwale zastanawiać się nad jednym życiem… Biografistyka jako hermeneutyczne wyzwanie”. Teksty Drugie, nr 1 (2019), 13–27.
Google Scholar
Malak, Tadeusz. Teatr jednego aktora: refleksje krytyczne. Warszawa: Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury. 1985.
Google Scholar
Moulin, Joanny. “Introduction: Towards Biography Theory”. Cercles: Revue Pluridisciplinaire du Monde Anglophone (Université de Rouen, 2015). https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01078127v2/document (23.09.2020).
Google Scholar
Nycz, Ryszard. Poetyka doświadczenia. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, 2012.
Google Scholar
Partyga, Ewa. “Biografia w dramacie – rekonesans”. W: Dramat w tekście – tekst w dramacie, red. Artur Grabowski, Jacek Kopciński, 271–284. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, 2014.
Google Scholar
Partyga, Ewa. “Tożsamość dziś: narracyjna? dialogowa? performatywna?”. W: Dramatyczność i dialogowość w kulturze, red. Anna Krajewska, Danuta Ulicka, Piotr Dobrowolski, 447–455. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2010.
Google Scholar
Plata, Tomasz. “Post-teatr. Ucieczka z teatru. Ucieczka do teatru”. W: Post-teatr i jego sojusznicy, red. Tomasz Plata, 9–23. Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego: Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza, 2018.
Google Scholar
Popczyk-Szczęsna, Beata. “Bioteatr”. Teatr, nr 5 (2020), 42–45.
Google Scholar
“Monolog”. W: Encyklopedia teatru polskiego. http://www.encyklopediateatru.pl/hasla/220/monolog (16.10.2021).
Google Scholar
“Monolog”. W: Słownik dramatu nowoczesnego i najnowszego, red. Jean-Pierre Sarrazac, przeł. Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera, 102–106. Kraków: Księgarnia Akademicka, 2007.
Google Scholar
Sugiera, Małgorzata. “Zgoda co do faktów – pakt biograficzny”. W: Wymowa faktów, red. Agata Adamiecka-Sitek, Dorota Buchwald, 186–188. Warszawa: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, 2011.
Google Scholar
Szczawińska, Weronika. “Enter Ghost. Dwa obrazy teatru jako medium pamięci”. Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej, nr 10 (2015). https://www.pismowidok.org/pl/archiwum/2015/10-polski-wiek-xix/enter-ghost.-dwa-obrazy-teatru-jako-medium-pamieci (17.10.2021).
Google Scholar
http://widok.hmfactory.com/index.php/one/article/view/301/575 (17.10.2021).
Google Scholar