Opublikowane: 2024-04-07

Markery biopolityczne w grach cyfrowych: interfejsy życia / zdrowia

Michał Kłosiński Logo ORCID
Dział: varia - kontynuacje - antycypacje
https://doi.org/10.31261/errgo.15392

Abstrakt

Artykuł przedstawia badanie biopolityki gier w odniesieniu do interfejsów życia w grach cyfrowych i operacjonalizuje pojęcie markera biopolitycznego. Celem badania był opis i analiza znaczących elementów interfejsu związanych z pojęciem życia. Pierwsza część artykułu wprowadza ogólne ramy filozoficzne i teoretyczne dla badania biopolityki życia w grach. Tutaj operacjonalizuję pojęcie znacznika biopolitycznego. Druga część składa się z opisów gier skupiających się na sposobach konstruowania i zapośredniczania życia poprzez ich interfejsy. W tej części przedstawiam różne konceptualizacje interfejsu dotyczące zdrowia, życia i punktów trafień. Artykuł kończy się typologią i problematyzacją zestawu biopolitycznych markerów wyróżnionych w poprzednich częściach.

Słowa kluczowe:

gry cyfrowe , biopolityka , zdrowie , interfejs , markery

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kłosiński, M. (2024). Markery biopolityczne w grach cyfrowych: interfejsy życia / zdrowia. Er(r)go. Teoria - Literatura - Kultura, (49), 211–229. https://doi.org/10.31261/errgo.15392

Cited by / Share

Nr 49 (2024)
Opublikowane: 2024-12-30


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Wydawca
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.