Niniejszy artykuł teoretyka i inicjatora liberatury podejmuje się opisu tego pojęcia i połączenia jego teorii i realizacji w innowacyjny sposób. Co istotne, tekst skupia się nie tylena fizycznej formie dzieła liberackiego, jak miało to miejsce we wcześniejszych tekstach autora, ile na kluczowej roli głosu w procesie lektury dzieła literackiego, który dotychczas był pomijany na rzecz innych tekstualnych elementów tych prac. Totalne, ucieleśnione dzieło, w całości zaplanowane, a jednak zdolne "mówić" do czytelnika: ku temu właśnie kieruje się Fajfer w swoim artykule. Owo mówienie najdobitniej możemy zauważyć w spektaklu zatytułowanym Widok z głębokiej wieży, w reżyserii Teresy Nowak, nakierowanym na "teatralność" poezji. Fajfer opisuje ten spektal jako nowe doświadczenie dla poety, którego głównym celem jest nadanie wizualnej prezentacji formie tekstualnej. Tym samym, ta nowa, słyszalna jakość poezji staje się dla autora nowym wymiarem literatury totalnej.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Nr 32 (2016)
Opublikowane: 2016-08-23