Opublikowane: 2019-12-16

Transgresje i transpozycje myśli Brechta w sztukach Rolanda Schimmelpfenniga

Zbigniew Mieczysław Feliszewski Logo ORCID
Dział: rozprawy - szkice - eseje
https://doi.org/10.31261/errgo.7710

Abstrakt

Autor niniejszej pracy bada wpływy myśli Bertolta Brechta na twórczość dramatyczną współcześnie tworzącego Rolanda Schimmelpfenniga, śledząc ich przesunięcia, transgresje i transpozycje na wybranych przykładach oraz odwołując się do wywiadów i wykładów autora. W oparciu o definicję transgresji zaproponowaną przez Grzegorza Petrka podejmuje próbę usytuowania zagadnień gry aktorskiej, wyobcowania, roli tekstu i obrazu w dramacie, jego dydaktycznego i politycznego potencjału. Wobec tradycji niemieckojęzycznego dramatu i teatru, Schimmelpfennig po dziś dzień znajduje się pod niemałym wpływem idei i praktyki stworzonej przez Brechta.

Zasady cytowania

Feliszewski, Z. M. (2019). Transgresje i transpozycje myśli Brechta w sztukach Rolanda Schimmelpfenniga. Er(r)go. Teoria - Literatura - Kultura, (39), 87–98. https://doi.org/10.31261/errgo.7710

Cited by / Share

ER(R)GO 39 2 2019 COVER

Nr 39 (2019)
Opublikowane: 2019-12-15


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Wydawca
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.