Opublikowane: 2020-12-30

Fotografia – obraz – tekst. Wizualno-językowe formy obrazowania katastrofy czarnobylskiej

Kamila Gieba
Dział: rozprawy - szkice - eseje
https://doi.org/10.31261/errgo.8014

(Artykuł w języku polskim)

Abstrakt

Artykuł dotyczy wizualno-narracyjnych sposobów reprezentacji katastrofy czarnobylskiej. Analizie poddano dwa teksty kultury: album fotograficzny Czarnobyl. Spowiedź reportera Igora Kostina oraz komiks Czarnobyl. Strefa Natashy Bustos i Francesco Sancheza. Łączy je nie tylko tematyka, ale również połączenie kodu wizualnego i językowego. Jak wynika z przeprowadzonej analizy, dla artykulacji tego doświadczenia jednokodowy przekaz okazuje się niewystarczający. Intermedialność stanowi sposób na oddanie traumatycznego doświadczenia postkatastroficznego.

Zasady cytowania

Gieba, K. (2020). Fotografia – obraz – tekst. Wizualno-językowe formy obrazowania katastrofy czarnobylskiej: (Artykuł w języku polskim). Er(r)go. Teoria - Literatura - Kultura, 2(41), 111–125. https://doi.org/10.31261/errgo.8014

Cited by / Share

Current cover

Nr 41 (2020)
Opublikowane: 2021-02-06


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Wydawca
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.